قدس آنلاین:مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة‌المصطفی واحد مشهد با اشاره به اینکه جلد دوم کتاب دانشنامه امام رضا(ع) در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به صورت رسمی رونمایی شد،‌ گفت: جلد سوم این دانشنامه نیز در مرحله چاپ قرار دارد و به زودی رونمایی می‌شود.

جلد دوم دانشنامه امام رضا(ع) رونمایی شد/ چاپ جلد سوم نیز بزودی پایان می یابد

به گزارش قدس آنلاین؛حجت‌الاسلام قاسم نوربخش، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی واحد مشهد، با اشاره به این که این مرکز هشتمین سال حضور خود را در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تجربه می کند، اظهار کرد: در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با توجه به کمبود فضا و متراژ حداقلی غرفه ها، جامعة المصطفی العالمیة تنها بخشی از توانمندی های خود را در معرض نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی(ص) در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با غرفه ای به مساحت ۳۰ متر در پنج بخش به ارائه محتوا پرداخته، خاطرنشان کرد: بخش تعارف ملل با حضور طلابی از ۳۰ ملیت، بخش انتشارات با بیش از ۵۰ عنوان کتاب در زمینه های قرآن و حدیت، بخش آموزش حاوی پایان نامه ها، تحقیقات و رساله های دکتری با موضوعات قرآنی، بخش نمایشگاه بصری با ارائه بیش از ۵۰ فوم برد و اطلس جغرافیایی برای معرفی نمایندگی های جامعة المصطفی  در گستره جهان و بخش پایانی ارتباطات و امور بین الملل واحد مشهد با هدف معرفی گستردگی فعالیت های این مجتمع آموزش عالی در داخل و خارج از کشور است که این ها تنها نمونه ای کوچک از فعالیت های این مجموعه فاخر به شمار می رود.

حجت‌الاسلام نوربخش همچنین به رونمایی رسمی جلد دوم کتاب دانشنامه امام رضا(ع) در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اشاره کرد و گفت: این دانشنامه سال گذشته به صورت غیررسمی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) رونمایی شده بود که همزمان با افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل غرفه این مرکز به صورت رسمی رونمایی شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشنامه امام رضا(ع) با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) و جامعة المصطفی العالمیة به چاپ رسیده است، عنوان کرد: اقدامات لازم برای چاپ و تدوین جلد اول و دوم دانشنامه امام رضا(ع) از سال ۹۲ کلید زده شد و در سال ۹۵ شاهد رونمایی از جلد اول این کتاب بودیم و امسال نیز شاهد رونمایی جلد دوم آن در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی واحد مشهد با بیان اینکه از اسم کتاب کاملا مشخص است که مدخل های آن منتسب به امام رضا(ع) است، ابراز کرد: تمام کلید واژه هایی که در علوم اسلامی کاربرد دارد در این کتاب از روایات و احادیث امام رضا(ع) آورده شده است.

حجت‌الاسلام قاسم نوربخش با تاکید بر اینکه مجموعه این کلید واژه‌ها، دانشنامه ای درست کرده که شامل احادیث و روایات معتبر منصوب به امام رضا(ع) است، افزود: این کتاب حدود ۷۰۰ صفحه است که جلد سوم آن نیز در مرحله چاپ قرار دارد و به زودی رونمایی خواهد شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی واحد مشهد با بیان اینکه جلدهای دیگر این دانشنامه نیز مدخل هایش آماده و تدوین شده، اظهار کرد: جلدهای بعدی آن در حال ویرایش و صفحه بندی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف از چاپ این کتاب اشاعه فرهنگ و سیره رضوی به سراسر جهان است، بیان کرد: دانشنامه‌های بسیاری در زمینه های مختلف در کشور به چاپ رسیده؛ ولی در خصوص امام رضا(ع) تا به امروز به این شکل کاری صورت نگرفته؛ لذا جامعة المصطفی العالمیة در پی آن بود تا بتواند در ترویج فرهنگ و سیره رضوی کاری ویژه و مهم انجام دهد که به چاپ این دانشنامه همت گماشت.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی واحد مشهد با اشاره به ماهیت جامعة المصطفی العالمیة عنوان کرد: دانشنامه امام رضا(ع) یکی از گزینه هایی است که می تواند فرهنگ و سیره رضوی را به سراسر دنیا منتقل نماید.

حجت‌الاسلام نوربخش با تاکید بر اینکه ترجمه این کتاب به زبان های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: امیدواریم با چاپ و انتشار این کتاب شاهد ترویج و اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ و سیره رضوی به سراسر دنیا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.