بجنورد-استاندار خراسان شمالی در دومین نشست سال جاری این شورا بار در دیگر بر راه اندازی تنها اردوگاه دانش آموزی استان در بجنورد تا ابتدای تیرماه تاکید کرد و گفت: نخستین گروه دانش آموزان را باید اول تیرماه در این اردوگاه ببینیم و نشست بعدی شورا را در جمع آنان در این اردوگاه داشته باشیم و کاستی های باقیمانده هم تا پایان تابستان کامل برطرف شود.

اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد اول تیرماه راه اندازی شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه این مباحث، مدیران شرکت گاز، آب منطقه ای، نوسازی مدارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل آموزش وپرورش را موظف کرد مشکلات مربوط به راه دسترسی، گازرسانی و تامین منابع آب در اردوگاه را در هماهنگی با معاونت عمرانی استانداری سریعتر برطرف کنند تا جلسه بعدی شورا با حضور دانش آموزان در این محل برگزار شود.

محمدرضا صالحی هم چنین با اشاره به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تصریح کرد: استفاده رایگان دانش آموزان و جوانان در ساعات ابتدایی روز از سالن های ورزشی در شهرها و روستاها، تفاهم نامه بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است که دستگاه های متولی در استان هم باید راهکار اجرای آن را بیابند تا در اسرع وقت اجرایی شود.

وی ادامه داد: امکانات و سالن های ورزشی و فرهنگی ادارات هم در ایام و ساعات بلااستفاده باید در اختیار آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: در طرح های اوقات فراغت باید از امکانات و ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

صالحی با قدردانی از تلاش های خیران مدرسه ساز در استان گفت: خیران مدرسه ساز، مقاوم سازی را مبنای کار بدانند ولی می توان از امکانات دستگاه ها و شهرداری ها نیز برای کاهش هزینه ها بهره گرفت.

استاندار خاطرنشان کرد: از اعتبارات رهبری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز مبالغی برای کمک به طرح های مدرسه سازی در استان و کمک به خیران مدرسه ساز درنظر گرفته شده است که امید می رود تا مهرماه امسال برخی از طرح ها به کمک این اعتبارات آماده بهره برداری شود.

صالحی از برگزاری همایش خیران مدرسه ساز در بجنورد در سی ام ماه جاری و همایشی ملی در تهران با حضور خیران مدرسه ساز کشوری خبر داد.

وی هم چنین گفت: پیشنهادهای استان برای اصلاح قانون شوراهای آموزش و پرورش با هدف حفظ و ارتقای جایگاه فرابخشی آن و جلب مشارکت هرچه بیشتر دستگاه های مختلف و بخش خصوصی، در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدون و به مرکز اعلام شود.

استاندار هم چنین به برخی اظهارنظرها درباره بازنشستگی مدیرکل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق قوانین موجود، کارمندان دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترا بعد از ۳۵ سال خدمت برای بازنشستگی آماده می شوند اما تا زمانی که دولت به وجود فرد نیاز داشته باشد و کارمند مزبور تقاضای بازنشستگی نکرده باشد، ادامه کار وی بلامانع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.