قدس آنلاین-محمد رضایی: روند اجرایی طرحهای نیمه تمام شهرستان نیشابور با سفر رئیس جمهور به این شهر شتاب گرفته است.

100میلیاردتومان ازسفراستانی دولت نصیب پروژه های نیمه تمام نیشابورشد/بیمارستان سوم وورزشگاه انقلاب بیشترین بودجه را ازروحانی گرفتند

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر حمید گرمابی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت:همزمان با سفر استانی دولت با تشکیل کارگروهی ویژه‌ با حضور متخصّصان نیازهای شهرستان درموضوعات مختلف  اعلام و طرح‌های رسیده مورد بررسی قرار گرفت وقرار شد با نظر مساعد رئیس جمهور  طرحهای نیمه تمام در اولویت قرار گیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نظر مردم نیشابور و همکاری فرمانداری های دو شهرستان نیشابور و فیروزه، ونیزدستگاه‌های اجرایی طرح ‌های نهایی، بررسی و به صورت لایحه در هیات دولت تصویب شد، خاطرنشان کرد: این مصوبات بیشتر  حول محور اشتغالزایی و تولید داخلی استوار است .

وی تصریح کرد:علیرغم کاهش منابع و با شرایط دشوار تخصیص بودجه‌ در کشور، اختصاص۵۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان سوم نیشابور،اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه انقلاب ( علاوه بر بودجه‌هایی که پیش‌تر با پیگیری‌هایِ فراوان، اختصاص یافته بود)از سوی هیات دولت مد نظر قرار گرفت.

به گفته دکتر گرمابی؛ اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل راه نیشابور به فیروزه و پرداخت معوقات گذشته‌ی پیمانکار این جاده، اختصاص ۵ میلیارد تومان برای انجام مرمّت و بازسازی مجموعه‌ی آرامگاه‌هایِ میراث فرهنگی شامل آرامگاه و مجموعه خیام و حکیم عطارنیشابوری در دستور کار سازمانهای بودجه ای قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کم آبی یکی از مشکلات مهم مردم نیشابور است یادآور شد: با طرح این مشکل در هیات دولت اختصاص ۴ میلیارد تومان برای آبرسانی از سد بار به فیروزه و نیشابور مصوبه دریافت شد که می تواند تا حد قابل قبولی از مشکلات این حوزه بکاهد.

البته علاوه بر بودجه‌های فوق  مبلغی هم از محل کل بودجه‌ای که برای آب‌رسانی آشامیدنی به نیشابور شده بود(حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای کل استان اختصاص یافته)  که نیشابور به نسبت جمعیت‌حدود ۱۵ میلیارد تومان است را در اختیارخواهد داشت.
نماینده نیشابوردرخانه ملت در پایان تاکید کرد: امیدواریم این مصوبات به زودی آغاز و پرداخت‌ اعتبارهایشان  شروع شود و این پروژه ها به مرحله‌ی اجرا برسد. به ویژه پروژه‌هایی همچون بیمارستان سوم و نیزورزشگاه انقلاب که سالها معطل مانده و مردم منتظر انجام آنها بوده اند.

به  گفته گرمابی پروژه های دیگری که در این سفر استانی مد نظربودند شامل پروژه هایی مانند آسفالت جاده های روستایی و نیز تامین آب برای روستاهایی که از آب آشامیدنی برخوردار نبودندمی گردد که این طرحهای شهرستان  نیز با سفر رئیس جمهور به نیشابور و همکاری ادارات و دستگاههای استانی وارد فاز اجرایی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.