همدان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد و جابجایی مجموعه ستادی از بالاشهر به منطقه پایین شهر خبر داد.

ساختمان جدید کمیته امداد استان همدان افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پیمان ترکمانه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهمترین نقد به کمیته امداد را ساخت اداره در سعیدیه (بالاشهر همدان)  می‌دانستند در حالیکه این ساختمان ۲۰ سال در این مکان مستقر بوده و مدیران زیادی آمده و رفته‌اند و این میراث به بنده رسید.

وی افزود: جبران و حل این معضل و دغدغه از ذهن مردم کار آسانی نبود به طوریکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد مردمی مکلف به تأمین نظر مردم است و حل این مشکل زمان‌بر بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان بیان کرد: سرانجام کار نیمه‌تمام را به اتمام رسانده و در حد فاصل میدان باباطاهر و فلسطین ساختمان مورد نظر خود را برای استقرار ستاد به اندازه نیاز توسعه دادیم.

وی با اشاره به افتتاح رسمی ساختمان جدید کمیته امداد در روز چهارشنبه هفته جاری بیان کرد: در شهر همدان سه اداره دیگر هم داریم که بیشترین مراجعات مردم به آنهاست و ستاد کمیته امداد در ساختمان سعیدیه بود و مراجعان زیادی به آن مراجعه نمی‌کردند اما با توجه به اینکه کمیته برای حرف مردم ارزش زیادی قائل است و بر خلاف سختی کار و اینکه توجیه اداری نداشت و مردم هم اذیت نمی‌شدند اما محل ستاد را جابجا کردیم.

ترکمانه به ساختمان سابق کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ساختمان واقع در سعیدیه دارای ۲هزار متر زمین مسجد، ۲۴۰۰ متر زیربنای ساختمان اداری و ۱۲ هزار متر باغ است که همگی دارای یک سند است و افراز نشده و کمیته امداد باید برای آن تصمیم گیری کند و در آن صورت در مورد فروش یا کاربری احسن آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی پرداخت و بیان کرد: تعهد اشتغال کمیته در سال ۹۶ ایجاد دو هزار و۸۰۰ شغل با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان بود که در پایان سال سه هزار و ۷۵۹ شغل با اعتبار ۵۱ میلیارد تومانی ایجاد شد که از رقم موجود ۱۳.۵ میلیارد تومان از منابع داخلی و صندوق قرض‌الحسنه ولایت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: تحقق تعهد اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته استان در سال گذشته از نظر کمی ۳۵ درصد و از نظر مبلغ ۵۰ درصد رشد داشته که در سال ۹۵ نیز تحقق تعهد ایجاد اشتغال از نظر کمی ۱۵ درصد و از نظر مبلغ ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی سهم کمیته امداد از منابع اشتغال استان را ۳ درصد ازعدد ۱۵۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: ۱۶ درصد مشاغل ثبت شده در سامانه رصد را ایجاد کرده‌ایم و میانگین اعتبار هزینه شده برای ایجاد هر شغل ۷۳ میلیون بوده که این عدد در کمیته امداد ۱۶.۷ میلیون تومان بوده است.

ترکمانه اضافه کرد: قبل از اقدام به اشتغالزایی، ابتدا استعدادیابی و شناسایی ظرفیت در خانواده و مشاوره شغلی و سپس آموزش رایگان به مددجویان ارائه می‌شود که برای این منظور ۲ میلیارد تومان با همکاری فنی‌وحرفه‌ای هزینه شده و در نهایت تسهیلات برای ایجاد شغل پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: نظارت مداوم و مستمر بر عملکرد و مشاغل ایجاد شده از سوی کارشناسان کمیته صورت می گیرد و خانواده‌هایی که اقدام به ایجاد اشتغال برای خود کرده‌اند، رها نشده و دائما تحت رصد بوده و همواره توسط کارشناسان و مسئولان کمیته مورد نظارت هستند و پس از خودکفایی از پوشش حمایتی کمیته خارج می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از برگزاری جشن خودکفایی ۳ هزار نفر از تحت پوششان کمیته امداد که موفق به دریافت تسهیلات و اشتغالزایی شدند خبر داد و گفت: شهریورماه ۹۷ جشن خودکفایی ۳ هزار نفر از تحت پوششان را برگزار می‌کنیم.

وی پرداخت تسهیلات به خانواده های تحت پوشش را ۲۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: ۶۲ درصد در حوزه صنعت و کشاورزی و ۳۸ درصد در حوزه اشتغال خدماتی بوده که ۶۹ درصد در روستاها و ۵۷ درصد طرح ها شامل زنان سرپرست خانوار بوده است.

ترکمانه ادامه داد: تعداد ۷۰۳ نفر خانم از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شده‌اند و سیاست‌های تشویقی کمیته برای جذب کارجویان تحت پوشش کمیته به گونه‌ای است که به ازای جذب هر کارجوی تحت پوشش ۵۰۰ هزار تومان به عنوان پورسانت به کاریابی پرداخت می‌شود و حق بیمه کارجو را نیز تا یک سال و نیم کمیته پرداخت می‌کند و در این زمینه تعداد ۶۳ هزار و ۲۲۴ نفر جذب کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: درآمد حاصل از صندوق صدقات استان ۱۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۵ این میزان ۷ درصد افزایش داشته و با توجه به اینکه به دنبال جمع آوری صدقات به صورت نوین و الکترونیک هستیم، تعدیل نیروها(۱۸ نفر در سال گذشته) برای چابک سازی دولت انجام داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: یک میلیارد تومان برای کمک هزینه‌های تحصیل ۹ هزار و ۶۰۸ دانش آموز و دانشجو صرف شده و ۲۶ هزار و ۷۴۷ نفر از نیازمندان کمک هزینه درمان به ارزش ۱.۳ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۴۷۰ مورد وام قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان، ۶۵۹ مورد جهیزیه به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان و ۱۲ هزار و ۹۶۰ فقره کمک‌های موردی به ارزش ۱.۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

ترکمانه ادامه داد: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۴۹ هزار خانواده با ۸۶ هزار نفر مستمری خدمات حمایتی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: ۲۷.۵ میلیارد تومان وجوهات شرعی دریافتی سال ۹۶ بوده که در مقایسه با سال گذشته آن، ۴۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان هدفگذاری کمیته برای جمع آوری صدقه را در سال ۹۶ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: این مبلغ به ۱۶ میلیارد تومان رسید که با ۲۷ درصد رشد در مجموع میزان کمک‌های مردم استان همدان در حوزه خیر و احسان ۴۹ میلیارد تومان بوده و ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۱.۵ میلیارد تومان از محل کفاره و فطریه جمع آوری شده و مبلغ ۳ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری جمع آوری شده و به نیازمندان اهدا شده است.

ترکمانه تعداد حامیان ایتام استان را ۲۴ هزار و ۵۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: همه ایتام استان حامی دارند و تعداد حامیان ۹ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و میانگین پرداخت‌های ماهیانه به ایتام ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

وی میانگین دریافتی ایتام استان را ۱۸۲هزار و ۵۰۰ تومان برشمرد و تاکید کرد: این میزان دریافتی نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته و مبلغ ۴ میلیارد تومان نیز در مراسم‌های خاص و به صورت مستقیم به ایتام کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از برگزاری همایش خیرین در مردادماه امسال خبرداد و بیان کرد: همزمان با افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد، بازارچه رمضان شامل دستاوردهای خانواده‌های تحت پوشش این مجموعه در قالب ۲۱ غرفه به مدت ۷ شب در مقابل ساختمان جدید پذیرای علاقمندان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تعامل دقیق کمیته با موسسات خیریه هستیم و آمادگی داریم  دوره آموزش مددکاری برای خبرنگاران برگزار کنیم، اعلام کرد: الگوهای تعاملی تعریف شده تا بانک اطلاعاتی خیریه و کمک به نیازمندان راه اندازی شود و به روزی برسیم که در همدان گدا نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.