عباسی گفت: آمریکایی‌ها در کاتسا معتقدند که سپاه یک گروه تروریستی است و چون عضو fatf هم هستند، می توانند به این کنوانسیون بگویند که برآوردشان این است که سپاه یک گروه تروریستی است. بنابراین از fatf می خواهند که فرماندهان سپاه را تحویل آنها بدهد.

با امضای FATF مجبور خواهیم شد فرماندهان سپاه را تحویل آمریکایی‌ها دهیم/ با امضای FATF کمک‌هایی که روز قدس برای مردم فلسطین جمع می‌شود تامین مالی تروریست به حساب خواهد آمد

به گزارش قدس آنلاین، حسن عباسی مدیر پژوهشکده یقین در خصوص تبعات عضویت ایران در fatf اظهار کرد: قانونی به نام کاتسا در آمریکا تصویب شده و ظاهر قانون کاتسا مبارزه با تامین مالی تروریسم بوده و مثلا هم بر علیه سپاه است، اما علیه همه کشور است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در کاتسا معتقدند که سپاه یک گروه تروریستی است و چون عضو fatf هم هستند، می‌توانند به این کنوانسیون بگویند که برآوردشان این است که سپاه یک گروه تروریستی است. بنابراین از fatf می‌خواهند که فرماندهان سپاه را تحویل آنها بدهد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: fatf از ما می‌خواهد که به عنوان یک سیستم عامل روی فعالیتهای بانکی ما نظارت داشته باشد که به سمت فعالیتهای تروریستی نرود. به عنوان مثال اگر روز قدس کمک چند میلیاردی از طرف کمیته امداد جمع شود که آن را به فلسطینی‌ها بدهیم، این پول از نظر fatf کمک به فعالیتهای تروریستی یه حساب می‌آید.

عباسی بر همین اساس گفت: بنابراین fatf پازلی هست که مصیبتهایی را برای نظام شکل می‌دهد و در سال‌های آینده نه آقای ظریف وجود دارد که در این خصوص پاسخگو باشد و نه آقای عراقچی و شمخانی هستند.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    0 0
    می خواهند اشتباه دیگری همانند nptرا رقم بزنند