قدس انلاین : پنج کتاب موسسه مطالعات راهبردی در نمایشگاه قرآن مشهد رونمایی شد.

رونمایی از پنج کتاب موسسه مطالعات راهبردی در نمایشگاه قرآن مشهد

 

احمدرضا یعقوبیان شب گذشته 7 خردادماه در حاشیه رونمایی از پنج کتاب در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه، اظهار کرد: کتاب نگرشی دیگر به حجاب، کتابی کاربردی و آموزشی است که با همکاری معاونت تحقیق موسسه مطالعات راهبردی و واحد صدف عفاف نور به صورت مشترک تولید شده است.
 
وی افزود: این کتاب در سال ۹۶ تولید شده و ۷۹ صفحه به صورت رنگی دارد. موضوع این کتاب، نگرشی جدید نسبت به حجاب برای مخاطب ایجاد می‌کند. مبنای حجاب، مدیریت و کنترل احساس انسان در شبکه هستی است. گروه معاونت تحقیق موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی این کتاب را به رشته تحریر درآورده‌‌اند.
 
یعقوبیان در خصوص کتاب بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی، گفت: این کتاب شرحی به خط حضرت سیدالشهدا(ع) و برگرفته از سخنرانی‌های حجت‌الاسلام شیخ محمد حسن وکیلی منش مدرس سطح عالی حوزه درس خارج و دارای تالیفات امام‌شناسی قرآن است. ایشان معاون تحقیق و پژوهشی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی است. این کتاب ۱۹۱ صفحه دارد و با هدف جامعه‌سازی و الگوی اصلاح جامعه با ابزار امر به معروف و نهی از منکر نوشته شده که این امر را از زبان حضرت سیدالشهدا(ع) در خطبه ایشان که در سرزمین منا قرائت شد، اخذ نمودند. 
 
مدیر روابط عمومی واحد فرهنگی موسسه مطالعات راهبردی با بیان اینکه کتاب سوم، نگرشی دیگر به زیارت نام دارد، عنوان کرد: این کتاب کارگاهی و آموزشی است و با نگرش سیستمی و مدل‌سازانه، چگونگی انجام زیارت امام معصوم(ع) و دستیابی به روح زیارت و منویات قلبی، رفتاری، ذهنی یا اعتقادی معصوم را بیان می‌کند. این کتاب در۶ مرحله به طرح سوال و ارائه پاسخ کارشناسانه می‌پردازد و در ۸۰ صفحه به صورت رنگی به چاپ رسیده است. 
 
یعقوبیان با اشارخ به اینکه دو کتاب آخر کتاب‌های راهنمای حج تمتع و عمره است، تصریح کرد: راهنمای قدم به قدم عمره مفرد در واقع آموزش کاربردی احکام حج عمره و بیان اسرار و معارف موجود در زیارت مکه و مدینه در حج عمره و وجه تمایز این کتاب با کتاب‌های همانند آن، قدم به قدم و الگوریتم‌مندانه بیان کردن مباحث مربوط به حج عمره در قالب کاربردی و چک‌لیستی برای زائرین است.
 
وی ادامه داد: این کتاب از سلسله کتب کاربردی موسسه بوده که به قلم حجت‌الاسلام شیخ عبدالحمید واسطی در ۱۷۷ صفحه به چاپ رسیده است. کتاب دیگر آن حج تمتع، ۲۵۴ صفحه دارد. این کتاب حاصل تجربه بیش از ۱۰ بار سفرهای زیارتی به عنوان روحانی کاروان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.