قدس انلاین : مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود 5 درصد قیمت شیرخام افزایش پیدا کرده است، گفت: علت این افزایش قیمت ایام ماه مبارک رمضان نیست.

گرانی شیر درمشهد ربطی به"ماه رمضان" ندارد
محمدرضا جوادی ، در خصوص تغییر قیمت شیر خام در روزهای اخیر اظهار کرد: قیمت شیرخام 1440 تومان شده و تنها حدود 5 درصد نسبت به قبل افزایش قیمت داشته‌ایم، این افزایش قیمت به افزایش قیمت نهاده‌های دامی بستگی دارد، زیرا قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافته و بنابراین بر قیمت شیرخام نیز تاثیر گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه علت افزایش قیمت شیر خام، ایام ماه مبارک رمضان نبوده است، عنوان کرد: علت این افزایش قیمت از قبل توسط دولت تصویب شده بود اما این امر هیچگاه اجرایی نشد، در واقع جهاد کشاورزی حدود دو سال پیش قیمت خرید شیر خام کارخانجات را از دامداران 1450 تومان اعلام کرد ولی در این چند سال شیر خام به این قیمت خریداری نمی‌شد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی  خاطرنشان کرد: همواره شیر خام به قیمت‌های 1300 و 1350 تومان و اگر شیر خیلی با کیفیت بود، 1400 تومان خریداری می‌شد. بنابراین این افزایش قیمت از قبل اتفاق افتاده بود ولی اجرایی نشده بود و هم‌اکنون این افزایش قیمت را اعمال کردند.

جوادی در خصوص تاثیر افزایش قیمت شیر خام بر فرآورده‌های دامی تصریح کرد: این امر تاثیر خاصی بر فرآورده‌های دامی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.