قدس انلاین : رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: دست کم 150 هزار ورزشکار این استان برای صدور کارت عضویت اقدام نکرده اند.

150 هزار ورزشکار خراسانی کارت پزشکی ندارند

رضا گلدوزیان روز سه شنبه افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان تا پایان سال گذشته حدود 142 هزار نفر بود که به دلیل برخی کوتاهی ها بسیاری از ورزشکاران از دریافت کارت عضویت و بهره مندی از مزایای آن محروم شدند.

وی اظهار کرد: صدور کارت مزبور به صورت آنلاین انجام می شود و تعداد ورزشکاران دارای کارت عضویت ملاک اصلی برنامه ریزی و دریافت بودجه ورزشی استان است اما برخی هیات های ورزشی در صدور این کارت برای ورزشکاران کم کاری و تخلف داشته اند.
وی گفت: تمام دانش آموزان ورزشکار و افرادی که از اماکن ورزشی عمومی در بوستانها استفاده می کنند نیز باید این کارت را دریافت کنند.
گلدوزیان افزود: برخی سالنهای ورزشی دولتی و عمومی که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و اجاره داده می شوند، از ورزشکاران مراجعه کننده کارت ورزشی مطالبه نمی کنند که این هیات در بازرسی های جدید این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد.
وی اظهار کرد: هزینه صدور این کارت 150 هزار ریال است که طی چند سال گذشته افزایش نیافته و ورزشکار دارای کارت عضویت در صورت نیاز می تواند یکبار در سال 70 میلیون ریال کمک هزینه درمان و 70 میلیون ریال از کار افتادگی دریافت کند.
وی گفت: همچنین کلیه خدمات جانبی و کلاسهای آموزشی این هیات از جمله تغذیه، استفاده از مواد مکمل و داروهای نیروزا، حرکات صحیح ورزشی و دیگر برنامه های آموزشی برای دارندگان این کارت رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.