قدس انلاین : هنرمند پیشکسوت آوازگفت:همزمان با شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) قطعه‌ای را به پیشگاه امام رضا (ع) هدیه خواهم کرد.

قطعه هنری ویژه‌ای را به پیشگاه امام رضا (ع) اهدا خواهم کرد
غلامحسین مختاباد در بازدیدی که از دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه‌ای که با جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صورت گرفته این قطعه هنری ساخته می شود افزود:این اثر هنری باید بتواند جنبه‌های نهان شخصیت انسان‌های بزرگ را نشان بدهد،

وی  گفت: خیلی از ما نمی‌دانیم امام رضا (ع) چه کسی بود و چه پیامی برای انسان و جامعه داشت. جنبه‌های عرفانی، سیاسی، اخلاقی و ویژگی‌هایی که این انسان‌ها دوست داشتند در جامعه به وجود بیاورند همچنان پنهان و مبهم است. این وظیفه هنر است که به این جنبه‌ها بپردازد.

این هنرمند برجسته عرصه موسیقی افزود: امروز در دنیا بزرگترین آثار موسیقی در کلیساها و تحت عنوان موسیقی مذهبی تولید می‌شود، آهنگ سازان برجسته دنیا کارهای مذهبی شاخصی دارند که در ترویج و تبیین تفکر مذهبی خودشان موثر بوده است.
مختاباد گفت:  مادر این زمینه عقب هستیم و با اینکه 40 سال از انقلاب فرهنگی و مذهبی ما گذشته است، اما همچنان عرصه هنری درگیر فضاهای سطحی و شعاری است و در زمینه تولید آثاری برای نشان دادن شخصیت ائمه اطهار، کارها به اندازه انگشت‌های دست نیز نمی‌باشد.

وی در خصوص نقش جشنواره امام رضا (ع) در تبیین نگاه هنرمندان نسبت به شخصیت ائمه و تولید آثار فاخر هنری خاطر نشان کرد: این جشنواره می‌تواند به عنوان سنگ بنایی باشد برای معرفی شخصیت واقعی ائمه از زبان هنر. واقعیت این است که امام رضا (ع) برای جامعه بشریت پیام و حرف‌های زیادی داشته است که این پیام‌ها در هاله‌ای که دور ایشان تنیده‌ایم گم شده و کشف نشده است.

این هنرمند موسیقی گفت:: من پیشنهادم به این مجموعه این است که تلاش کنند از نگاه‌های سطحی دور شوند و فضا را برای ورود هنرمندان جدی که هم عشق به امام رضا (ع) دارند و هم کارشان حرفه‌ای است، باز کنند. زیرا تولید اثر هنری یک کار اداری و دستوری نیست. باید عشق باشد تا اثری متفاوت خلق شود.

مختابادتاکید کرد: نباید در زمینه تولید اثر هنری متوقف شد. باید کارهای هنری تکرار شود تا در این تکرار خلاقیت بروز پیدا کند و جنبه‌های مختلفی از شخصیت ایشان بیان شود.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سطح ملی و بین‌المللی با بیش از 40 عنوان هنری و ادبی، فراخوان خود را منتشرنموده است که همزمان با میلاد امام رضا (ع) در مشهد به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.