قزوین_ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح «مودت» در برخی از بقاع متبرکه این استان همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

طرح «مودت» در بقاع متبرکه قزوین اجرا می شود

حجت الاسلام مصطفی مجیدی ضمن گفت وگویی با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: برنامه های ثابتی هر سال در مناسبت های سال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار می شود که برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان از نمونه این برنامه ها است.

وی افزود: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ۱۰۵ بقعه متبرکه و امامزاده استان قزوین از جمله آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، امامزاده چهارانبیاء، امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) با مولودی خوانی، سخنرانی و افطاری ساده برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان کریم اهل بیت (ع) معروف است، طرح «مودت» یا طرح «جمع آوری کمک های مردمی» در بقاع متبرکه ای که ساخت و ساز عمرانی در آن صورت می گیرد، در شب میلاد این امام اجرا می شود؛ از سایر برنامه های ماه مبارک هم می توان به اجرای طرح ضیافت الهی اشاره کرد.

مجیدی با اشاره به مهمترین هدف برنامه های فرهنگی در مناسبت های ملی و مذهبی یادآور شد: رویکرد این برنامه ها، ترویج ارزش های ملی و مذهبی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است و وظیفه داریم بقاع متبرکه ای که در آن زائرانی برای زیارت مشرف می شوند، خالی از برنامه فرهنگی و مذهبی نباشد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه شب های قدر در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با حضور سخنرانان ویژه برگزار می شود و در مابقی بقاع طلبه های اعزامی از قم حضور دارند و در آن فعالیت می کنند، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر از روحانیون از قم در بقاع متبرکه استان قزوین حضور داشته و برنامه های فرهنگی ماه مبارک توسط آنها و روحانیون بومی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همچنین در این ایام، محفل انس با قرآن کریم با حضور یکی از قاریان بین المللی نیز در استان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.