۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 603065

خط کشی معابر و جاده‌ها همواره به عنوان ضروریات ترافیکی شناخته می‌شود و به گفته کارشناسان می‌تواند تأثیر مستقیمی در جریان ترافیکی معابر داشته باشد.

بی تردید بارها تابلوی بین خطوط حرکت کنید را دیده‌اید و بر اساس قوانین رانندگی حرکت نکردن بین خطوط در کلانشهرها و جاده‌ها ۶۰ هزارتومان جریمه به دنبال دارد و این جریمه در شهرهای کوچک ۴۰ هزارتومان و در راه‌های روستایی ۱۵ هزارتومان تعریف شده است.

اینکه قانون و ابزار کنترلی تخلفات رانندگی در تمامی بخش‌ها تعریف شده و برای کوچک‌ترین حرکت غیر مجازی جریمه‌ای تعیین شود، مورد تأیید همگان است؛ چراکه رعایت قوانین در حوزه رانندگی تنها یک نتیجه دارد و آن حفظ جان شهروندان است.

اما در این بین باید به این نکته توجه کرد که آیا زیرساخت‌های لازم برای اجرای برخی از این قوانین ایجاد شده و یا شرایط لازم اولیه و استاندارد را دارد یا خیر.

اگر گذرتان به جاده‌های استان افتاده باشد، خواهید دید در بسیاری از محورها بندرت می‌توان نشانی از رنگ خطوط میانی و کناری جاده را دید؛ این در حالی است که در زمان بارندگی یا مه گرفتگی تنها چیزی که می‌تواند به راننده برای یافتن مسیر کمک کند، خطوط میانی و کناری جاده است.

یکی دیگر از ایرادهای موجود در برخی محورها، تداخل خطوط مختلف در محله‌ایی است که به سبب ایجاد پل رو گذر یا ساخت مسیر جدید بخشی از مسیر اصلاح شده و چنانچه راننده بر اساس خطوط رانندگی کند، یا از مسیر خارج می‌شود یا وارد مسیر مخالف می‌شود.

با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد در داخل شهرها و از جمله شهر مشهد هم در بسیاری از معابرشاهد کم رنگ شدن و تقریباً نامریی شدن خطوط هستیم وبا توجه به الزام رانندگان به حرکت بین خطوط وتوقف پشت خطوط عابر پیاده در محل تقاطع‌ها که رعایت نکردن آن جریمه قابل توجهی به دنبال دارد، لازم است تا متولیان این حوزه نسبت به تجدید خطوط معابر اقدام نمایند تا علاوه برزیبا سازی معابر شهری زمینه اجرای قانون و ساماندهی ترافیک شهر را نیز فراهم نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.