۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 603067

بندرعباس - هر روز که می گذرد همه چیز آب می رود ، چند وقت پیش بستنی یخی می خریدیم قد بلند و خوش رنگ و خوش طعم بود ، انواع میوه می خریدیم درشت و آبدار و ارزان بود ، شیر موز می خریدیم واقعا طعم موز و شیر می داد ، برنج ایرانی واقعا ایرانی و برنج پاکستانی هم واقعا پاکستانی بود و....

قدس آنلاین - گروه استانها - کامبیز حسین پور: اکنون آن بستنی یخی قدش کوتاه شده و طعم آب گرفته، میوه ها هم حجمشان کم شده و آفت زده هستند و معجون شیر موز هم نه طعم موز میدهد و نه طعم شیر ، و برخی اوقات برنج پاکستانی با برنج هندی قاطی می شود و برنج ایرانی با پاکستانی!

 دیروز رفته بودم در یکی از جایگاههای به اصطلاح عرضه میوه به نرخ مصوب سازمان میادین، جمعیت عظیمی داخل کانکس مشغول خرید بودند و بدون توجه به کیفیت میوه ها و تابلوی نرخنامه اقدام به خرید می کردند و دست آخر هم دست در جیب مبارک کرده و مبلغی را تقدیم می نمودند.

با یک نظر به راحتی می شد فهمید که فروشنده چند نمونه سیب را با هم قاطی کرده و دارد با قیمت بالا به خورد مردم بیچاره میدهد ...یک کیلو سیب درختی جدا کردم و به سمت صندوق رفتم ، صندوقدار چند تا کلید ترازو را زد و گفت: میشود ۴هزار و ۵۰۰ تومان ، گفتم ببخشید چقدر؟ گفت ۴ هزار و پانصد تومان ، نرخنامه را که نگاه کردم نوشته شده بود «سیب ممتاز هر کیلو ۴۵۰۰۰ ریال»، گفتم واقعا این چیزی که الان عرضه می کنید سیب ممتاز است؟ گفت : خوب همین است دیگر ، ما هم همین را می خریم .

لازم است چند نکته را در خصوص سازمان میادین عرض کنم ، اینکه متاسفانه سازمان در بندرعباس اشرافیتی به مکانهای عرضه میوه سالم و با کیفیت ندارد ، و گرنه هیچ کاسبی به خود اجازه نمی داد میوه درجه ۳ را به قیمت درجه یک به مردم بفروشد و حتی بسیاری از اوقات شاهدیم میوه درجه ۳ در میادین بندرعباس به فروشنده ها عرضه میشود که به نام درجه یک به فروش می رسد و کسی صدایش هم در نمی آید!!!در این شرایط بحرانی که گرانی بیداد می کند لازم است کمیته ای متشکل از تعزیرات و شهرداری و سازمان میادین نسبت به مکانهای عرضه میوه و تره بار حساسیت بیشتری از خود نشان دهند و هر روزه بر نحوه عرضه میوه در میادین نظارت کامل داشته باشند.

گذشته از بحث نظارت متاسفانه در صورت تخلف و گرانفروشی عاملان عرضه کالا ، در قانون تعزیرات هم جریمه نقدی ناچیزی مشمول گرانفروشان می شود که اگر قانون تعزیرات در شرایط کنونی با شدت بیشتر و تحکم بیشتر با عاملان گرانفروشی برخورد کند شاید مردم هم اینگونه سختی نمی کشیدند. بهتر بود دولتمردان همانطور که به فکر سلامتی و جان مردم هستند و جریمه های سنگینی برای تخلفات رانندگی منظور می کنند ، برای گرانفروشان هم جریمه های میلیونی محاسبه کنند تا دیگر کسی جرات گرانفروشی نکند و مردم هم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.