قدس انلاین – سعید کوشافر: پل عبور قطار درنزدیکی ایستگاه راه آهن مشهد دچار ریزش واشکالات ساختاری شده این درحالی است که تعمیرات این پل طی روزهای گذشته توسط گروهی بنا و کارگر ساده و درشرایطی کاملا غیر استاندارد انجام میشود.

ریزش پل راه آهن مشهد وبازسازی با کارگر وبنا

به گزارش خبرنگار قدس انلاین ، بارش بارانهای شدید طی روزهای گذشته درمشهد وابگرفتگی برخی معابر از جمله زیرگذرهای مشهد باعث وارد امدن خسارت به این معابرشهری شد به گونه ای که برخی کارشناسان بر این باورند که باید درپایه ها وستونهای این بنا ها بازنگری صورت گیرد. ارتفاع ابی که در زیر برخی از این پلها جمع شده بود به بیش از یک متر هم رسید وسیستم تخلیه فاضلاب انها  درعمل از دور خارج شد .

همین مساله باعث شد تا آب باران به پایه های این زیرگذرها نفوذ کرده و اگرچه فعلا خسارتی دربر نداشته اما به گفته برخی کارشناسان طی ماههای اینده و باگذشت زمان مشکل هویدا خواهد شد.

اما پل عبور قطار درصد متری مشهد یکی از قدیمترین پلهای هوایی عبور قطارهای باربری ومسافربری است که از مشهد خارج شده یا به مشهد وارد میشوند ، به نظر میرسد این پل که درمحدوده میدان بار رضوی ، ابتدای جاده سرخس قرار دارد اولین پلی است که دچار خسارت شده است .

این پل که امنیت آن بسیارهم مهم است و هر روز صدها رام قطار از آن عبور میکند در منطقه زیر دچار ریزشهای شدیدی شده است به گونه ای که میلگردهای کارشده در بدنه پل قابل رویت شده است .

درعین حال کار تعمیر این پل حساس وحیاتی به دست چندکارگرساده سپرده شده که باکمترین امکانات شروع به تعمیر وبازسازی ان کرده اند. به گزارش خبرنگار ما این گروه که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمیرسید حتی امکانات ایمنی برای تامین امنیت وسلامت خودشان هم نداشتندواز کلاه ایمنی که ساده ترین وسیله محافظت درکارگاههای ساختمانی است  هم استفاده نمیکردند.

اینکه پل تعمیر شده توسط تعدادی کارگر ساده وبنا چه مقدار استحکام داشته وایا میتواند عبور روزانه صدها قطار را تحمل کند یک پرسش است اما پرسش دیگر امنیت کسانی است که از زیر این پل عبور میکنند.

استفاده از کمترین علائم ایمنی که محدود به یک کارگر پرچم به دست و یک چراغ چشمک زن است انهم درشبهای بارانی مشهد و در لاین اصلی بزرگراه که خودروها با سرعت بالا در آن تردد میکنند، توقف یک کامیون که از ان بعنوان انبار وکارگاه استفاده میشدو حتی کار داربست را هم انجام میداد و برقی که معلوم نبود از کجا به زیر پل رسیده است بدون هرگونه استانداردو ایمنی ، سلامت خودروهای عبوری را تهدید میکرد.

تشکیل ترافیکی چند کیلومتری و سخنان رعب اور کارگران که از لهجه انها برمیامد خارجی باشند درباره اینکه قطار واژگون شده یا انفجار درپل رخ داده است هم مزید برعلت شده وشهروندانی را که درترافیک یک ساعته گرفتار شده بودند دچار استرسی مضاعف میکرد . به گزارش خبرنگار ما حتی صدای شیون و جیغ از خودرو برخی زنان به گوش میرسید چه بسا که اتفاقات ناخوشایند دیگری هم رخ داده است .

بجا بود که راه اهن خراسان رضوی نسبت به ریزش یا خطرهایی که دراین پل یا سایر پلهای عبور قطار رخ داده اطلاع رسانی میکردو حداقل یک ناظر درمحل تعمیرات مامور میکرد و درعین حال توضیح میداد که ایا تعمیر ابنیه ای فنی مانند پل توسط گارگران ساده سیمانکار درست واصولی است یا مانند بسیاری از بخشهای دیگر صرفا ظاهر پل تعمیرشود کافی است ؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.