همدان- مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگران همدان گفت با وجود اینکه طبق مصوبه مجلس ۱۰ میلیارد تومان برای رویداد همدان ۲۰۱۸ اختصاص یافت که هنوز این رقم تخصصی نیافته است.

بودجه ۱۰ میلیارد تومان رویداد۲۰۱۸ هنوز تخصیص نیافته است
به گزارش قدس آنلاین ، علی مالمیردر جمع خبرنگاران در خصوص چرایی تغییر زمان افتتاحیه رویداد ۲۰۱۸ اظهار کرد: برگزاری افتتاحیه رویداد ۲۰۱۸ در تبریز از یک سو و ضیق وقت در آمادگی همدان برای این رویداد از سوی دیگر موجب تغییر زمان از اردیبهشت‌ماه به تیرماه شد.
وی با بیان اینکه زمان تیرماه نیز از سوی وزارت امور خارجه به منظور انجام هماهنگی‌های بین‌المللی و زمان‌بر بودن این موضوع تغییر کرد، افزود: در نهایت پیشنهاد برگزاری این رویداد در شهریورماه داده شد که سرانجام با تاریخ ۵ تا ۷ شهریور ماه موافقت صورت گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یکی از دستاوردهای رویداد ۲۰۱۸ را درگیر شدن استان برای تقویت گردشگری دانست و گفت: یکی از مزایای دیگر این موضوع مشارکت مردم و ارائه ایده‌های خلاقانه در زمینه گردشگری است.
وی با بیان اینکه در نخستین گام برای شروع کارهای «همدان، ۲۰۱۸» دبیرخانه این رویداد شکل گرفت، افزود: مهمترین کمیته در دبیرخانه دو کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی است که برای گستردگی کار تبلیغات و ظرفیت بالای شهرداری کمیته تبلیغات به ریاست شهرداری واگذاری شد.
مالمیر در خصوص کمیته اطلاع رسانی نیز توضیحاتی داد و گفت: ابتدا قرار بر این شد کمیته اطلاع‌رسانی به روابط عمومی استانداری واگذار شود اما در نهایت به خانه مطبوعات واگذار شد هرچند در این خصوص مرزبندی وجود ندارد و با همه رسانه‌ها تعامل داریم.
وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود برخی از برنامه‌های رویداد ۲۰۱۸ برنامه‌های معمولی دستگاه‌ها طی سال است، افزود: اگر می‌خواستیم برنامه‌هایی را ویژه این رویداد تعریف کنیم خوب بود، اما نیاز به هزینه داشت، بنابراین به دستگاه‌ها اعلام کردیم که هر مجموعه ظرفیت خود را به کار گیرد و برنامه‌ای متناسب با رویکرد ۲۰۱۸ داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه همه ما دنبال مطرح شدن همدان هستیم، بنابراین برنامه‌ها روتین هم باشد، چیز بدی نیست، بیان کرد: البته تعداد بالای رویدادها نیز خوب نیست و موجب تقسیم شدن توان مدیران می‌شود و اطلاع‌رسانی در حد عالی نیز برای هر برنامه‌ای صورت نمی‌گیرد.
وی یادآور شد: اگر رویدادی برگزار کردیم و توانستیم از طریق آن آن رویداد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به همدان بکشانیم، آن رویداد اثربخش خواهد بود.
مالمیر اصل کار رویداد ۲۰۱۸ را فرهنگسازی و تبلیغات همدان دانست و گفت: دنبال این هستیم وزرا و سفرای کشورهای ADC به مراسم افتتاحیه رویداد ۲۰۱۸ دعوت شوند.
وی با بیان اینکه هنوز بودجه در نظر گرفته شده برای رویداد ۲۰۱۸ تخصیص نیافته است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود پیش برویم تا اگر بودجه نیامد نیز خللی در کار ایجاد نشود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان دستاورد تبلیغات همدان را تاکنون مناسب دانست و افزود: در نوروز ۹۷ سطح اشغال خوبی را در اقامتگاه‌ها شاهد بودیم و در رشد میزان اقامت به عنوان استان دوم در کشور مطرح شدیم.
وی با اشاره به اینکه در سازمان مرکزی میراث فرهنگی نیز تمرکز تبلیغات و توجه به دو استان همدان و آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی ترکیش اکنون برای پنج استان تبلیغات دارد که همدان نیز جزو این پنج استان است.
مالمیر تبلیغات همدان در مترو و راه‌آهن را نیز از برنامه‌ها دانست و گفت: تولید تیزرهایی را خواهیم داشت و معرفی سه صنایع دستی همدان از جمله سفال، چرم و منبت  به صورت مستند از شبکه دو سیما در دستور کار است.
وی از توزیع جعبه‌های دستمال کاغذی با برچسب همدان ۲۰۱۸ در تاکسی‌های شهر تهران خبر داد و افزود: تولید تیزرهای تبلیغاتی همدان در میراث فرهنگی امسال پنج برابر سال‌های قبل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان انتقاد ضعف بر اطلاع‌رسانی را وارد دانست و بیان کرد: ما نیز در جریان هستیم که همه آنچه باید در خصوص همدان ۲۰۱۸ و اقدامات آن گفته می‌شد، اطلاع‌رسانی نشده است.
وی ساماندهی ورودی‌های شهر را از برنامه‌های کمیته زیرساخت دبیرخانه همدان ۲۰۱۸ و متولی آن را شهرداری دانست و گفت: این کار در حال انجام است و باید کمک کرد که به سرانجام برسد هرچند کاری زمان‌بر باشد.
مالمیر با ابراز امیدواری از راه‌اندازی قطار همدان ـ تهران آن هم به زودی، تصریح کرد: مسیر هوایی همدان ـ تهران نیز راه‌اندازی شده که امیدواریم ساعات پروازی آن بهتر شود و شاهد افزایش مسافران
 آن باشیم.
وی به علت استعفای مسئول دبیرخانه ۲۰۱۸ نیز اشاره کرد و گفت: دلایل شخصی و اداری موجب شد که آقای صیفی‌کار از این سمت استعفا دهند که سرانجام مورد پذیرش نیز واقع شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری مسابقه طراحی پوستر خبر داد و گفت: در قالب این مسابقه ۱۸ طرح از ۱۱ نفر به دبیرخانه رسید که یکی از پوسترها اثر شروین حسینی برتر شده و رونمایی خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان ایده‌های مردمی برای کشف استعدادهای پنهان داده خواهد شد تا هر کسی که ایده خلاقانه در باب ۲۰۱۸ داشت، ارائه کند تا در بانک اطلاعاتی به ان پرداخته شود.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.