خدمت تان عرض کنم عطرهایی هم هستند که قدمت دارند و در مغازه های کولردارِ سرِ گذر، نمی شود پیدایشان کرد... باید حتماً شال و کلاه کنید و بروید آنجا که تنورِ داغ و نانوای پارو بدستی دارد... صفی پُروپیمان که طالب رایحه گندم اند...

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: آنجا که منوی نان ها پیش روی است تا بخرید و بگذارید کنار آبگوشت و کتلت و پنیر و اُملت تان.

همان مغازه هایی که به شکل دنباله دار - هرروز - تنورِ نان دوستی و نان خواهی ایرانی ها را روشن نگه می دارند تا در گزارش غذایی فائو و سرانه مصرف گندم کشور بیاید؛ ششمین نان خورِ جهان.

و در ادامه خدمت تان عرض کنم بر اساس درصدها انگار ما اول، مردمان سنگک خوریم بعد لواش و بربری و آخر هم، تافتون.

سی و هفت درصدی که به این نان مشهور اختصاص یافته البته خوشحال کننده است چون این برکت قدیمی از سالم ترین هاست به دلیل آرد تیره تر و سبوسدارتر و زمان پخت طولانی تر. به دلیل ریز مغذی و کلسیم و آهن و فیبری که در خودش قایم کرده است.

پس به عنوان پیشنهاد عرض کنم همانطور که سنگریزه های این نان بلند بالای آتشی را جدا که می کنید با خودتان تکرار بفرمایید عوارض گوارشی و عروقی و سرطان را پس می زند از بس ارزش غذایی اش بالاست این قهوه ای پُرفایده!

بفرمایید با شعله غیرمستقیم طبخ می شود که این حُسن در پخت خمیر سه نان دیگر پیدا نیست! و تکرار کنید ۵۰ درصد کیفیت نان به آرد وابسته است!

در پایان هم اضافه کنم که تا می شود عقل تان به چشم تان نباشد لطفاً و نان های سفیدروی فریب تان ندهند که حکایتِ سنگکِ پیشکسوت، آنطور که کارشناسان تغذیه اذعان دارند؛ حکایتِ خوب کم قیافه ی پرفایده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.