اصفهان- معاون عمران شهری شهردار اصفهان اعلام کرد: تا نیمه اول سال آینده رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر در صورت تامین اعتبار تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهره برداری از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا شهریورماه ۹۸

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ایرج مظفر ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۸.۶ کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان در محدوده شهرهای اطراف و ۳.۸ در محدوده فرمانداری است و کل مسیر آن دو باند رفت و برگشت با عرض هر کدام ۱۹ متر و ۶۰ سانتی متر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مطالعات رینگ چهارم از سال ۸۸  آغاز و جلسات متعددی در ارتباط با اجرای آن برگزار شده است، گفت: امسال عملیات اجرای این پروژه را به صورت جدی با هدف حل معضل ترافیک شمال شرقی شهر اصفهان در مناطق ۱۴، ۱۰ و ۷ آغاز و در طول مسیر آن ۲۳ تقاطع احداث می شود.

 معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: هزینه کل اجرای پروژه رینگ چهارم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، اما شهرداری اصفهان به تنهایی نمی‌تواند تمام بودجه مورد نیاز این پروژه را تأمین کند و لازم است استانداری و  شهرداری شهرهای در مسیر رینگ به کمک شهرداری اصفهان بیایند.

وی خاطرنشان کرد: تا نیمه اول سال آینده رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر در صورت تامین اعتبار تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مظفر در خصوص پروژه پیاده راه سازی چهارباغ نیز اظهارکرد: پیاده راه سازی چهارباغ با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان تا نیمه اول سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد و در تمام مراحل هیچ حرکتی بدون هماهنگی با میراث انجام نمی شود.

وی یادآور شد:  طی ۸ ماه گذشته ۷۰ پروژه عمرانی با مبلغ ۹۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که شامل: ۱۵ قرارداد آسفالت معابر، ۶ مرکز ورزشی و تفریحی، ۴ پارک و فضای سبز، ۴ مورد تاسیسات زیربنایی و یک مورد پارکینگ بوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری اصفهان سه هزار میلیار تومان بودجه است که ۹۵۰ میلیارد تومان به بخش جاری و دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است، تصریح کرد: از دو هزار  و ۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی ۹۱۵ میلیارد تومان مربوط به مباحث غیرخالص عمرانی است.

وی ادامه داد:  یک هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی برای انجام پروژه ها در نظر گرفته شده که از این عدد ۷۳۲ میلیارد تومان برای قطار شهری و ۴۰۳ میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی می شود.

مظفر از کاهش دو درصدی بودجه عمرانی سال ۹۷ نسبت به ۹۶ خبر داد و افزود: سیاست شهرداری اصفهان در سال جاری تکمیل پروژهای نیمه تمام است به همین دلیل پروژه های قابل مشاهده در شهر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پروژه های شاخص بالای یک میلیارد تومان سال ۹۷ غیر از قطار شهری ۶۵ پروژه است، تصریح کرد: ۲۰ پروژه  آن تکمیلی سال گذشته و ۴۵ پروژه بالای یک میلیارد تومانی جدید است که ۵۵.۳ درصد متولی اجرای پروژه ها معاونت عمران، ۲۳ درصد معاونت مالی و اقتصادی و ۱۵ درصد خدمات شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.