قدس انلاین : رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این استان تحت تأثیر جریانات ترکمنستان، چشمه گرد و خاک هرات و منابع گردوخاک قرار گرفته و تا شنبه که خراسان رضوی تحت تأثیر سیستم بارش‌زا قرار می‌گیرد، این شرایط ادامه خواهد داشت.

ریزگردها تا شنبه در مشهد می مانند
یحیی قائنی‌پور درخصوص هجوم ریزگردها به مشهد در روز گذشته و امروز، اظهار کرد: نقشه‌ها نشان می‌دهد که خراسان رضوی تحت تأثیر جریانات ترکمنستان، چشمه گرد و خاک هرات و منابع گردوخاک استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی و کمبود بارش سبب تشدید تولید ریزگردها تشدید شده و بقیه نقاط استان را درگیر کرده است، افزود: طی چند سال گذشته بارش خوبی نداشتیم و شرایط برای ایجاد گردوخاک مساعد است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از ادامه حضور ریزگردها در هوای استان و مشهد تا پنجشنبه خبر داد و گفت: ممکن میزان ریزگردها با نوسان کم یا زیاد شود، اما هوای استان  و مشهد به شرایط سالم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا از پنجشنبه روند کاهشی پیدا می‌کند، اما چون شاخص آلودگی عدد بالایی را نشان می‌دهد، به حجم سالم نمی‌رسد.

قائنی‌پور ادامه داد: جمعه شب هم ممکن است، هوای خراسان رضوی تحت تأثیر سیستم بارش‌زا قرار گیرد و سبب کاهش آلاینده‌ها شود و از شنبه باید منتظر هوای سالم در استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.