معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در عرصه میدان شهدا عنوان کرد: یکی از دلایلی که نمایشگاه امسال در عرصه میدان شهدا برگزار شد، استقبال شهردار مشهد بود.

استقبال شهردار، دلیل انتقال نمایشگاه قرآن به میدان شهدا بود
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کاظمی نسب در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: عرصه میدان شهدا مرکز شهر بوده و یادآور اجتماعات انقلابیون است. هم اکنون نیز این مکان به همین شکل باقی مانده و در ایام مختلف اجتماعات مردمی در ایام الله مانند 22 بهمن، دهه فجر، اجتماعات مهدویون و... در این مکان برگزار می شود؛ در واقع با کمترین اطلاع رسانی مردم در این محل جمع می شوند.
 
وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی نیز نمایشگاه ها در مراکز شهرها برگزار می‌گردد؛ این در حالی است که ما نمایشگاه را در عرصه ای دور از شهر برگزار می‌کنیم و انتظار داریم مردم حضور یابند. نمایشگاه باید در درون محیط شهر و مراکز اصلی برگزار شود تا به راحتی امکان رفت و آمد و استفاده از آن فراهم باشد.
 
کاظمی‌نسب با بیان اینکه این عرصه نیز یک میدان خالی بود که شهردار می‌خواست آن را آزمایش کند، گفت: یکی از دلایلی که نمایشگاه امسال در عرصه میدان شهدا برگزار شد، استقبال شهردار مشهد بود. اگر این محیط پاسخگو باشد، به این سمت حرکت خواهیم کرد که مدت برگزاری نمایشگاه قرآن افزایش یابد و مکان آن دائمی شود.
 
وی تصریح کرد: شهردار قدم خوبی برداشته است. شهردار و شورای شهر شعار قرآنی نداشتند ولی خروجی فعالیت های آنان قرآنی است. این برعکس دوره های قبل است. شخص شهردار وارد میدان شده و در ساختمان شورا مجموعه های نفیس قرآنی آقای صادق خرازی برای نخستین مرتبه در کشور برپا شده است.
 
آغاز توزیع بن کتاب نمایشگاه قرآن طی شب های آینده

 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تفاوت محیط طبقاتی نمایشگاه کنونی با نمایشگاه های دوره های قبل عنوان کرد: در این خصوص طرحی اندیشیده شد تا تمام غرفه ها بازدیدکننده و فروش داشته باشند. به عنوان نمونه بخش عفاف و حجاب نمایشگاه لوازم مرتبط با این حوزه را به فروش می رساند. قرار است طی شب های باقی مانده واگذاری بن با تخفیف کتاب نمایشگاه صورت گیرد. 
 
وی درباره محتوای غرفه ها و سطح کیفی آن عنوان کرد: حدود 50 تا 60 موسسه قرآنی در این نمایشگاه حضور دارند و به ارایه محصولات خود می پردازند. محتوای هر غرفه متناسب با توانمندی خود آن است. فضای نمایشگاه به گونه ای طراحی شده که در آن محتوا و کیفیت وجود داشته باشد. ما تلاش خود را کرده ایم ولی به دلیل محدودیت های مکانی یک سوم از درخواست های راه اندازی غرفه را حذف کرده ایم. در حال حاضر در این فضا حدود 400 غرفه مستقر است.
 
کاظمی نسب با اشاره به انتقال گروهی شهروندان به نمایشگاه خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی ها قرار شد رفت و آمد شهروندان از مناطق کم برخوردار به نمایشگاه تسهیل شود و در این راستا شهرداری و اداره کل ارشاد اسلامی استان اتوبوس به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دادند. در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد در هر شب 10 اتوبوس برای رفت و آمد شهروندان را مدیریت می کند.
 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در واقع این کمکی به شهروندان حاشیه شهر است تا آن ها نیز از این فضا استفاده کنند و دغدغه ای برای رفت و آمد نداشته باشند.
 
کاظمی نسب بیان کرد: کمیته نظرسنجی نمایشگاه با کمک سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی هر شب نظرسنجی های علمی بدون دخالت ما انجام می دهد که این فرم مد نظر ماست. در واقع معیار و ملاک ما در مورد کیفیت سنجی نمایشگاه نتایج این نظرسنجی است.
 
وی استقبال مردم از این دوره از نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: برای تمدید مدت زمان برگزاری نمایشگاه طی شب های آتی در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه تصمیم گیری خواهد شد. البته فعالیت عرصه میدان شهدا دهم خرداد ماه تعطیل خواهد شد. به احتمال 80 درصد نمایشگاه نیز تا همان تاریخ دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.