قدس انلاین : مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: با توسعه زیرساختهای مخابراتی در طول فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم هم اینک شهروندان در همه 72 شهر این استان به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

همه شهرهای خراسان رضوی اینترنت دارند

علی کارگزار عصر سه شنبه افزود: در همین چارچوب شبکه های ارتباطی نسلهای 2 جی، 3 جی و 4 جی همراه اول در تمام شهرهای خراسان رضوی نصب و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: چهار میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی مشترک تلفن همراه این شرکت هستند و درصد بالایی از آنها از اینترنت استفاده می کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی به زیرساختهای شبکه تلفن همراه اشاره و بیان کرد: تعداد ایستگاههای موبایل که در هر منطقه نصب می شوند بستگی به عوامل مختلف از جمله تعداد مشترکان، جمعیت، کسب و کارهای فعال و همچنین نوع ساخت و ساز در آن محدوده دارد.
وی گفت: برخی نقاط در فاصله 400 متر هم ایستگاه نصب می شود و این فاصله تحت شرایط تعداد مشترکان، جمعیت، کسب و کار، نوع ساخت و ساز هر منطقه افزایش پیدا می کند.
کارگزار افزود: تفاوت سرعت اینترنت نیز در نقاط مختلف شهر به تعداد مشترکان در محدوده یک سایت، مصرف دیتای آنها و فاصله از سایت تلفن همراه ارتباط دارد، به این معنا که شاید در یک منطقه مشترکان زیادی در یک لحظه در حال مصرف دیتا، مشغول دانلود فیلم یا نرم افزار باشند که این مهم باعث کاهش سرعت اینترنت می شود.
وی ادامه داد: پوشش شبکه هم در سرعت اینترنت تاثیر دارد. به عنوان مثال اگر مشترکی در محدوده پوشش سایت نسل 3 جی باشد سرعت اینترنت آن نسبت به نسل 4 جی تفاوت دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: آمار کاربران اینترنت از طریق سازمان تنظیم مقررات و رادیویی اعلام می شود زیرا در این استان شرکتهای مختلفی با کمک از شبکه شرکت مخابرات خدمات اینترنت ارائه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.