مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: فاینانس طرح قطاربرقی مشهد – گلبهار با تصویب شورای اقتصاد تمدید و بخشی از اعتبارات این طرح در سال جاری تامین شد.

فاینانس طرح قطار مشهد - گلبهار تمدید شد

هومن گریوانی، سه شنبه  افزود: این طرح طی یک مناقصه بین ‌المللی از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ایران به شرکت همکاری گروه تخصصی سپاسد و یک شرکت چینی واگذار شد تا طی چهار سال شهر جدید گلبهار با قطاربرقی به مشهد مقدس متصل شود.

وی بیان کرد: گروه تخصصی سپاسد مربوط به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با همکاری یک شرکت چینی طرح قطاربرقی حومه‌ای مشهد - گلبهار را در دست اجرا دارد.
وی گفت: مبلغ کل این قرارداد 299 میلیون یورو است که 186 میلیون یورو از طریق فاینانس خارجی تامین می شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار ادامه داد: مصوبه تامین فاینانس خارجی طرح قطار مشهد – گلبهار پارسال توسط شورای اقتصاد صادر شد و این پروژه به بانک عامل معرفی شد.
گریوانی اظهار کرد: در بحث فاینانس 85 درصد آورده توسط شرکت خارجی تامین می شود و 15درصد آورده سهم کارفرما یعنی دولت است اما پارسال دولت نتوانست سهم آورده خود را تامین کند.
وی گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال 15 درصد سهم کارفرما در این طرح، که حدود هزار و 500 میلیارد ریال است، از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی بیان کرد: با تصویب دیروز شورای اقتصاد مبنی بر تمدید فاینانس خارجی طرح قطار مشهد – گلبهار، می توان سهم کارفرما را از صندوق توسعه ملی برداشت کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: 30 کیلومتر از مسیر ریلی مشهد – گلبهار به لحاظ ابنیه فنی و زیرسازی کامل شده و هفته جاری در مناقصه ای، ایجاد ایستگاه متروی آن و زیرسازی ادامه مسیر آن تامین مالی می شود.
متروی مشهد – گلبهار به طول 40 کیلومتر مشتمل بر 5 ایستگاه از انتهای خط یک قطار شهری مشهد آغاز می‌شود و در امتداد جاده قوچان به شهر جدید گلبهار می‌رسد.
شهر جدید گلبهار با چهار هزار هکتار وسعت در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد مقدس در محور مشهد- قوچان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.