زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه اجرای شبکه گذاری طرح گازرسانی در شهر زاهدان ١٤٠ کیلومتر تاخیر دارد بر اجرای طرح شبکه گذاری طرح گازرسانی در شهر زاهدان بر اساس برنامه زمانبندی تاکید کرد.

۱۴۰ کیلومتر در شبکه گازرسانی به زاهدان عقب هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، دکتر باقر کرد در دومین جلسه شورای فنی استان که امروز "سه شنبه" در استانداری تشکیل شد، طرح گازرسانی را یکی از پروژه های مهم عنوان کرد که هم از بعد کمی و هم از بعد کیفی به صورت جدی در دستور کار شورای فنی قرار گرفته و تاکنون جلسات متعدد در راستای پیگیری روند پیشرفت پروژه انجام شده است .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه براساس برنامه پیشرفت این پروژه ، ۱۴۰ کیلومتر تاخیر در شبکه گذاری وجود دارد و با توجه به اینکه در ایام فصل کاری هستیم باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا بیشترین استفاده از این ایام برای پیشرفت پروژه حاصل گردد .

رییس شورای فنی استان تشکیل یک تیم برای رفع موانع فراروی این طرح و گزارش ماهانه عملکرد از سوی تیم مذکور را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هم در این جلسه اظهار داشت : طرح گارسانی به استان از سال ۹۳ آغاز شد و این پروژه در استان به صورت خاص و ویژه و با شاخصهایی خارج از آنچه برای سایر نقاط کشور در نظر گرفته شده بود تعریف شد .

طهرانی ادامه داد : اعتبار این طرح از محل جایگزینی سوخت در نظر گرفته شده که این امر با گازرسانی به نیروگاه ایرانشهر محقق شد و با جایگزین کردن سوخت گاز به جای گازوئیل و مازوت ، اعتبار خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان تامین شد و خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان با ۷۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ انجام شد .

وی تصریح کرد : ادامه طرح و گازرسانی در شهر زاهدان از محل جایگزینی گاز در نیروگاه زاهدان با همت و نگاه دولت انجام گرفت .

وی گفت : طول شبکه مورد نیاز در شهر زاهدان ۱۳۵۰ کیلومتر است که از این میزان تا پایان سال گذشته ۲۶۰ کیلومتر شبکه اجرا شده اما ۱۴۰ کیلومتر از برنامه زمان بندی شده عقب هستیم . طهرانی در پایان از اجرای ۸ هزار ۵۹۷ انشعاب خبر داد و افزود : در شهر زاهدان ۱۱۰ هزار انشعاب و یا علمک مورد نیاز است که در پایان ۹۶ تعداد ۸ هزار ۵۹۷ انشعاب اجرا شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.