نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه سه شنبه این کمیسیون تصویب شد.

تصویب الحاق مشروط ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم
کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به جلسه سه شنبه این کمیسیون اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در چندین جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، وزارت امور خارجه و برخی دستگاه های دیگر این لایحه را بررسی کردند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با تعیین هشت شرط از سوی ایران در کمیسیون تصویب شد. همچنین اعلامیه تفسیری از سوی دولت در مورد این لایحه به کمیسیون ارائه داده شد که این اعلامیه تفسیری نیز در جلسه تصویب شد.
دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: اکثریت اعضای کمیسیون به این لایحه رای مثبت دادند که پس از تصویب، به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: احتمالا در صورت اتمام بررسی انتخات هیات رئیسه در جلسه فردا، این لایحه در دستور کار بررسی مجلس قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در جلسه چهارشنبه مجلس مورد بررسی قرار گرفت که بررسی این لایحه حواشی زیادی را در پی داشت. نهایتا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی از اعضای این کمیسیون خواست که سریع تر این لایحه را بررسی کنند.
این لایحه یکشنبه این هفته در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی بررسی شد اما به دلیل آبستراکسیون (نصاب شکنی) تعدادی از نمایندگان، جلسه از حد نصاب افتاد و رای گیری به امروز موکول شد که نهایتا این لایحه با اکثریت آرا تصویب شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.