همدان - شهردار همدان با اشاره ظرف چند روز آینده شاهد افتتاح دفتر نماینده وزارت امور خارجه در همدان خواهیم بود

دفتر نماینده وزارت امور خارجه در همدان افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین ، عباس صوفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درسالجاری بیش از ۴۰۰میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر همدان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  به رشد ۵۶درصدی پروژه های عمرانی، گفت: امسال رشد خوبی در بحث پروژه های عمرانی داشتیم به طوریکه عملیات اجرایی۲۰۰پروژه رسما آغاز خواهد شد..

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری با ۳۹درصد افزایش ۶۵۰میلیارد تومان پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: همدان به لحاظ جایگاهی که در کشور دارد نیازمند توجه بیشتر در همه حوزه هاست.

صوفی با تاکید بر اینکه همدان با سابقه فاخر و تاریخ بزرگ وماندگار لیاقت بالاتر از اینها را دارد و باید همه کمک کنیم تا آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

شهردار همدان با اشاره به برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ بیان کرد: دو رویداد بسیار مهم در سال ۹۷ در همدان برگزار خواهد شد که باید از این فرصت استفاده کرده و ظرفیت های همدان را به دنیا نشان دهیم.

وی اظهار کرد: در حوزه تبلیغات این رویداد یک پکیج آماده شده و توسط دبیرخانه شهرداری به ستاد اصلی رویداد ۲۰۱۸ تقدیم شده است.

صوفی افزود: بیش از ۲۵پارک در نواحی مختلف شهر شروع خواهد شد، تصریح کرد: پارک ۱۰۰هکتاری ولایت و پارک ۲۵۰هکتاری اکباتان نمونه ای از این پارکها است

وی عنوان کرد:در حوزه همدان ۲۰۱۸ اقداماتی صورت گرفته به طوریکه وضعیت ظاهری شهر ساماندهی شده است.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه موضوع همدان ۲۰۱۸ به اندازه کافی در کشور کار شده و حساسیت لازم ایجاد شده است، گفت: بودجه برای این موضوع پیشنهاد شده و منتظر تصویب و ابلاغ به شهرداری هستیم و اینکه چقدر بودجه و با چه فرایندی در اختیار ما گذاشته شو وظیفه مدیریت عالی در حوزه ۲۰۱۸است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شهرداری همچنان ساختار شهرداری دهه ۶۰  را دارد، یاداور شد: شهرداری جدید به تازگی کار خود را شروع کرده و نباید انتظار داشته باشیم  ساختار شهرداری دهه ۶۰بهم بخورد اما اتفاقات خوبی در شهرداری رخ داده است.

صوفی با بیان اینکه چطور می توان در ۵ماه اصلاح ساختار انجام داد، افزود: اصلاح ساختار در شهرداری شروع شده است‌.

وی درباره اینکه گفته شده پیاده راه سازی بدون پیوست فرهنگی بوده و موجب نبود رونق در بازار شده است، گفت: رونق بازار به وسیله حضور گردشگران با پیاده راه سازی به چشم می خورد.

شهردار همدان بیان کرد: شهرداری چه کاری باید بکند که شهروندان اغنا شوند؟ آیا روانسازی ترافیک و پیاده راه سازی کاری فرهنگی نیست؟ اینکه در ایام ماه مبارک رمضان در وسط میدان امام مردم با آرامش قرآن تلاوت می کنند کار فرهنگی نیست؟

صوفی با بیان اینکه پیاده راه سازی استاندار جهانی است، خاطرنشان کرد:  به نظر من این کار شهرداری قابلیت دفاع دارد.

وی با تکذیب اینکه در تهران به دنبال ایجاد خبرگزاری نبوده ام، افزود: اعتقاد دارم شهرداری باید خبرگزاری داشته باشد اما در تهران به دنبال خبرگزاری نبوده ام و اگر قرار باشد خبرگزاری ایجاد شود قطعا از نیروهای همدان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه درباره انتصابات شهرداری همدان نه در فشار هستم و نه رابطه ای بوده است، تصریح کرد: بنده از همه افراد در انتصابات نظر می گیرم و در پایان آنچه به صلاح شهر باشد انجام می دهم‌.

شهردار همدان با بیان اینکه یکی از راه های درامدزایی شهرداری از محل پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی است، گفت: سال گذشته ۹۶۰فقره پروانه ساختمانی برای یک میلیون متر مکعب صادر شده کا امسال به دلیل تغییرات ارزی نسبت به سال گذشته ۴۰درصد رشد داشته است به طوریکه در۲ماهه امسال ۱۲۵هزار متر مربع پروانه صادر شده است.

صوفی تصریح کرد: سال گذشته ۷درصد شهروندان همدانی عوارض نوسازی را پرداخت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در خصوص درآمد پایدار وارد شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی  درباره ساخت و سازهای اماکن و رستوران های بدون مجوز در  سطح شهر همدان، بیان کرد: این ساخت و سازها از دوران قبل بوده و رستوران عمارت در خیابان مهدیه مجوز فعالیت موقت گرفته و سالانه حق بهره برداری به شهرداری پرداخت می کرده است.

صوفی ادامه داد: موضوع رستوران عمارت توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اظهار نظر شود و رأی برج سعیدیه نیز توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده و پارکینگ آن درحال ساخت بوده و موضوع آن تمام شده است.

شهردار همدان درباره احداث مسیر برگشت جاده گنجنامه، گفت: برای انجام مطالعات امکان سنجی قراردادی با دانشگاه بوعلی سینا منعقد شده و ظرف چند روز آینده کار اجرایی مطالعات آغاز خواهد شد.

وی درباره احداث رینگ سوم شهر عنوان کرد: همزمان طرح جامع همدان درحال بازنگری است و نظرات مشاور در این باره به اطلاع خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تراکم ما باید ۱۰۰نفر در هکتار باشد ددرحالیکه تراکم ما ۱۳۰نفر است، بیان کرد:اعتقاد دارم شهر همدان براساس ظرفیت های قانونی باید توسعه فیزیکی پیدا کند.

صوفی با تاکید بر اینکه افتخار می کنم شهر همدان تبدیل به کارگاه عمرانی شود،افزود: پروژه تقاطع شهید همدانی ۱۵ماه عقب افتادگی داشت که امیدواریم تا پایان سال به پایان برسد.

وی ادامه داد: قبول دارم وضعیت زیرساختی در حوزه حمل و نقل و پایانه ها ضعیف است و باید کار شود.

شهردار همدان با بیان اینکه اتوبوسهای همدان جزو مسن ترین اتوبوسهای کشور است، گفت: ۱۵دستگاه اتوبوس خریداری شده اما شرکت سازنده تحویل نداده است.

صوفی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی درحوزه پارکینگ های طبقاتی درحال انجام است، افزود: امسال ۲پارکینگ طبقاتی را شروع خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که همدان کلانشهر شده است، یاداور شد: کلانشهر شدن همدان در هیئت دولت مصوب شده است و باید به ایجاد زیرساختهای کلانشهر شدن پیش برویم.

شهردار همدان درباره پارک ۱۰۰هکتاری حیدره افزود: مطالعات این پارک بزرگ در همدان در سال گذشته انجام شد و یکی از بزرگترین و بی نظیرترین پارک همدان و کشور خواهد شد.

منبع ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.