ایلام- مدیرکل غله و بازرگانی استان ایلام گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۲۹ هزار تن گندم در سیلوهای ایلام ذخیره شده است.

ذخیره ۱۲۹ هزار تن گندم در ایلام

کامران سلیمان پور روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه کار ذخیره سازی غلات تا پایان فصل برداشت ادامه دارد، اظهارداشت: در استان، ظرفیت ۳۷۰ هزار تن ذخیره غلات وجود دارد که پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار تن گندم در استان برداشت و ذخیره شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۸۰ هزار تن گندم در استان مصرف می شود، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳۰۰ تومان و گندم دوروم برای مصرف در صنایع غذایی همچون تولید ماکارونی، بیسکویت و ... به قیمت ۱۳۳۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود.

مدیرکل غله و بازرگانی استان ایلام با اشاره به فروش و صادرات گندم استان، بیان داشت: گندم یکی از کالاهایی است که هم اکنون در بورس خرید و فروش می شود و بعلت تولید بیش از نیاز این محصول در استان، گندم مازاد به طرق مختلف از جمله در بازار بورس به فروش می رسد.

سلیمان پور یادآور شد: ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی غلات در استان بیش از میزان تولید است، اما با این حال برنامه ای برای خرید محصولات استان های همجوار نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.