قدس آنلاین:با انتخاب نوروزیان به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری رایزنی‌ها برای فرماندار مشهد آغاز شده است.

 چه کسی سکان فرمانداری مشهد را به دست می گیرد؟

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از کانال مشهد فوری، با انتخاب رحیم نوروزیان فرماندار سابق مشهد به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری  برای پست فرمانداری مشهد برخی شنیده ها از خوش نیت معاون فعلی فرماندار مشهد و موهبتی فرماندار تربت حیدریه برای تصدی فرمانداری مشهد حکایت دارد.

اما موهبتی فرماندار تربت‌حیدریه در خصوص شایعه جابه‌جایی‌اش از فرمانداری تربت‌حیدریه به فرمانداری مشهد به خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ صحبتی مبنی بر انتقال بنده به فرمانداری مشهد نشده است و هیچ‌گونه مقام رسمی در این خصوص با من صحبت نکرده است.

همچنین به دنبال شایعه انتصاب موهبتی به فرمانداری مشهد خبرها از انتصاب حمیدی فرماندار تربت‌جام به جای وی حکایت داشت که او نیز روز گذشته در گفت و گو با خراسان رضوی شایعه انتقالش به فرمانداری تربت‌حیدریه را تکذیب کرد

*مشهد در انتظار پنجمین فرماندار دولت روحانی

شایان ذکر است نوروزیان چهارمین فرماندار دولت دکترروحانی در مشهد است که حالا با انتصابش به عنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار باید در انتظار پنجمین فرماندار کلان شهر مشهد به انتخاب رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم باشیم.

نوروزیان ۳۰ آبان ماه ۹۵ این مسئولیت را از منصوری تحویل گرفت درحالی که ادعا شد وی به دلیل فرارسیدن دوران بازنشستگی از فرمانداری مشهد رفته است.

منصوری نیز که تنها ۱۶ ماه فرمانداری مشهد را در دست داشت این مسئولیت را از علی محمد گلستانی فرد تحویل گرفت که ۱۱ تیر ماه ۹۴ از این مسئولیت استعفا داده بود اگرچه استعفای گلستانی فرد به دلیل تمایلش برای کاندیداتوری خانه ملت از حوزه ساوه بیان شد اما بسیاری معتقد بودندوی به دلیل صدور مجوز تجمع #اجازه_نمی دهیم که در اعتراض به توافق برجام برگزار شد از این مسئولیت کنار گذاشته شد.

چراکه فرمانداری که تنها هشت ماه در مشهد حضور داشت هرگز برای انتخابات مجلس کاندیدا نشد.

*موحدیان باسابقه ترین فرماندار کلان شهر مشهد

در این میان شاید بتوان تنها موحدیان که ۹ سال و سه ماه در دولت های نهم، دهم و یازدهم سکان فرمانداری این شهر را تا ۵ آبان ۹۳ در دست داشت با سابقه ترین فرماندار کلان شهر مشهد دانست. مشهدی که با چالش های بزرگی مثل حاشیه نشینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری روبه روست و در کنار ۳.۵ میلیون جمعیت خود، سالانه پذیرای میلیون ها زائر از اقصی نقاط دنیاست به فرمانداری نیاز دارد که لااقل به اندازه برنامه ریزی، اقدام و عمل فرصت حضور در این مسئولیت را داشته باشد.

اما نکته قابل تامل دیگر این‌که انتصاب معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درحالی روز گذشته صورت گرفت که از ۲۲ شهریور ۹۶ با انتصاب محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به استانداری خراسان جنوبی کسی بر این کرسی تکیه نزده است همچنین از دی ماه ۹۶ نیز کرسی معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بازنشستگی حسن واحدی همچنان خالی است در حالی که این استان هم از حیث مسائل اقتصادی و هم از حیث حضور زائران و امور زیارت سخت در انتظار این دو انتصاب است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.