محمد علی پورمختار گفت: اقدام کمیسیون امنیت ملی در موافقت مشروط با الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، برخلاف منافع و مصالح ملی است.

موافقت مشروط برای الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم؛ هچ تاثیر حقوقی ندارد

قدس آنلاین / مینا افرازه: محمد علی پورمختار در واکنش به موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و گذاشتن هشت شرط برای الحاق به کنوانسیون، به قدس آنلاین گفت: اقدام کمیسیون امنیت ملی در موافقت با الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم با لحاظ کردن شروطی، برخلاف منافع و مصالح ملی است. تصویب چنین کنوانسیون‌هایی گرچه با درج حق شرط هم صورت پذیرد، هیچ تاثیر و بار حقوقی ندارد.

نماینده مرم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گرچه فرض بگیریم که در عضویت این کنوانسیون حق شرط داشته باشیم، اما قطعا از آنجاییکه آمریکایی‌ها به صراحت گروه‌های محور مقاومت همچون حماس و حزب الله لبنان را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کرده‌اند و درحالیکه این موضع خود را به بانک‌ها و مراکز مرتبط اعلام کرده‌اند، بسیار واضح است که در این شرایط جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد گرچه حق شرط هم گذاشته باشد.

عضو کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرد: اصل موضوع پیوستن به کنوانسیون تامین مالی مبارزه با تروریسم را برخلاف مصلحت و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت از نیروهای مقاومت می‌دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.