قدس آنلاین: رژیم صهیونیستی که تا صبح امروز (چهارشنبه) از اعلام صریح دستیابی به آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی سرباز می‌زد بالاخره از آتش‌بس غیرعلنی و بدون واسطه‌گری‌ها سخن به میان آورد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تاکنون منابع سیاسی این رژیم توافق با حماس به منظور آتش‌بس را نه تأیید کرده‌اند و نه تکذیب کرده‌اند.

این رسانه‌ها صبح امروز از زبان منابع نامعلومی گزارش دادند، این رژیم آتش‌بس را نخواهد پذیرفت و پاسخ هرگونه تجاوزی را خواهد داد.

در همین راستا یک مسؤول اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اظهار کرده که اسرائیل این پیام را به حماس داده که در صورت تداوم شلیک موشک به اراضی اشغالی، حملات هوایی این رژیم شدیدتر و قوی‌تر خواهد بود.

این مسؤول گفت: آتش‌ درگیری خاموش شده و مسؤولیت آن اکنون با حماس است!

از سوی دیگر، یسرائیل کاتس، وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های این رژیم تأکید کرد: هیچ توافق آتش‌بسی با حماس وجود ندارد. ارتش اسرائیل مأموریت خود را انجام خواهد داد چنانچه حماس همچنان اسرائیل را مورد هدف قرار دهد، خواهد دانست که چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص نوشت: برآوردهای دستگاه امنیتی اسرائیل حاکی از آن است که این دور از درگیری‌ها در غزه به پایان خود رسیده است.

این روزنامه ادامه داد: علی رغم اینکه حماس و مصر به طور یک طرفه برای آتش‌بس به توافق رسیده‌اند، اما دستگاه امنیتی اسرائیل به خاطر اینکه مصر به عنوان یک واسطه‌گر به تلاش‌های خود ادامه دهد، به ایجاد آرامش احترام می‌گذارد.

این در حالی است که جنبش حماس صبح امروز از توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی از طریق وساطت طرف‌های مختلف خبر داده بود.   خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای گفته بود: طی چند ساعت گذشته و پس از اینکه مقاومت توانست با تجاوز مقابله کند، طرف‌های مختلفی واسطه شدند که در نتیجه این واسطه‌گری‌ها، بر سر بازگشت به توافق آتش‌بس سال ۲۰۱۴ و همچنین پایبندی گروه‌های مقاومت به آتش‌بس تا زمان پایبندی اسرائیل توافق شد.

اما شبکه خبری اسرائیل "کان" به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی گزارش داد: آتش‌بس در حال حاضر در غزه در جریان است و این تفاهم مستقیما با غزه صورت گرفته و بدون دخالت و وساطت مصر بوده است.

به گفته این مسؤولین، طبق تفاهمات صورت گرفته بین اسرائیل و حماس قرار بر این شده تا هیچ موشکی از غزه به اراضی اشغالی شلیک نشود و در مقابل نیز رژیم صهیونیستی نوار غزه را مورد هدف قرار ندهد.

یووال اشتاینتیز، وزیر انرژی رژیم صهیونیصتی نیز تصریح کرد: موج خشونت بعد از تفاهم با حماس به پایان رسیده است. امیدوارم این جنبش در آینده اسرائیل را وادار به این مسأله نکند تا با دیگر نوار غزه را اشغال کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.