ساوجبلاغ - با انعقاد تفاهم نامه ای میان شرکت عمران و شهرداری ،فازهای یک تا سه شهر جدید هشتگرد تحویل مدیریت شهری شد.

بخشی از شهرجدید هشتگرد به شهرداری تحویل شد/ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این مراسم که عصر روز چهارشنبه برگزار شد همچنین بخشی از زمین های واقع در  شهر جدید با کاربری تجاری ومسکونی به شهرداری واگذار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در این مراسم با بیان اینکه این شرکت درصدد تقویت مدیریت شهری است گفت: در دور جدید مدیریت شرکت عمران تلاش شد تقویت شورا و شهرداری و مشارکت مدیریت شهری در اداره شهر پررنگ تر شود لذا مقدمات وبررسی های لازم برای امضا تفاهم نامه و واگذاری بخشی از فضای شهر به شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

سید مهدی هدایت با ابراز خرسندی از تحقق این موضوع گفت: ارتباط دو سویه وسازنده شرکت عمران و مدیریت شهری می تواند زمینه توسعه وآبادانی هر چه بهتر شهر جدید هشتگرد را به دنبال داشته باشد وبنیه مالی شهرداری را نیز تقویت کند.

وی با تاکید براینکه شهر جدید هشتگرد در برهه حساسی به سر می برد گفت:بستر لازم برای رشد و توسعه هشتگرد جدید مهیا شده و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به پروژه قطار برقی کرج به هشتگرد اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیگیری های این شرکت و همراهی مسئولان شهرستان واستان در حال اجرا است و تلاش می شود تا پایان سال به چرخه بهره برداری وارد شود.

هدایت حل مشکل کمبود آب با تعیین حقآبه از آب طالقان را دیگر اتفاق فرخنده برای این شهر عنوان کرد وگفت: مجموعه این اتفاقات نوید خبرهای خوب واتفاقات خوشایندی را در آینده می دهد.

وی محدوده خدماتی شهر جدید هشتگرد را بیش از ۴۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: افق جمعیتی این شهر ۶۷۵ هزار نفر پیش بینی شده است لذا نیاز است همسو با رشد جمعیت سرانه های خدماتی وفرهنگی نیز ارتقا پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه جانمایی های لازم برای توسعه سرانه های مختلف در شهر جدید هشتگرد شده است واین بستر مهیا است تا سرمایه گذاران بتوانند به شکل موثر و مفید مشارکت کنند.

ضرورت حرکت به سمت جمعیت پذیری

شهردار شهر جدید هشتگرد نیز در این مراسم با اشاره به چالش های موجود میان مدیریت شهری وشرکت عمران از یک دهه گذشته گفت: با حضور مدیریت جدید بر راس شرکت عمران تحولات مثبتی برای همگرایی هر چه بیشتر در این شهر به وجود آمده و ماحصل آن امضای این تفاهم نامه و واگذاری بخشی مهم از شهر به شرکت عمران است.

اصغرآقایی افزود:متاسفانه شهر جدید به واسطه مشکلات موجود به خصوص کمبود آب دچار مهاجرت معکوس شده  بود و حال در فضای جدید ایجاد شده می توان امیدوار بود تا به سمت جمعیت پذیری گام برداریم.

وی ایجاد تصفیه خانه آب را در شهر جدید یک اتفاق خوب برشمرد و گفت: شهر جدید هشتگرد به جرات تنها شهر کشور است که ۱۰۰ درصد آب مصرفی خود را تصفیه و بازیابی می کند و می توان از آن در جهت توسعه صنایع و فضای سبز وکشاورزی بهره گرفت.

شهردار شهر جدید هشتگرد با ابراز امیدواری نسبت به ورود سرمایه گذاران جدید به هشتگرد گفت: ایجاد فضاهای خدماتی مناسب، وتقویت حمل ونقل شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی معابرو خیابان های شهر جدید خبرداد و گفت: قراردادهای لازم بسته شده و پس از سال ها شریان های اصلی شهر مرمت و بهسازی خواهند شد.

امام جمعه شهر جدید هشتگرد نیز با بیان اینکه امضا این تفاهم نامه و تعمیق همکاری شرکت عمران و شهرداری یک اتفاق خوب برای ساکنان این شهر است گفت: سیمای شهر نشان می دهد در خیلی از بخش ها شهر در خواب بوده و عقب مانده است.

حجت الاسلام خدیری افزود: مجموعه تلاش ها برای عمران این شهر باید به گونه ای باشد که مطلوب ساکنان آن باشد و مردم  تعلق خاطر به آن پیدا کنند.

رییس شورای شهر جدید هشتگرد گفت: تقابل واختلاف نظرها در این سالها موجب تنزل جایگاه این شهر شده که باید در جهت جبران آن حرکت کرد.

حاتم سنجری گفت: شهر جدید هشتگرد در اوایل دهه هشتاد در جایگاه خوبی قرار داشت اما این رتبه به دلایل مختلف حفظ نشده است.

وی با ابراز خرسندی از تعامل وهمکاری شرکت عمران و شهرداری گفت: با حضور دکتر هدایت در راس شرکت عمران زمینه همکاری و تعمالات بیشتر شده وقطعا در فضای فعلی به سمت کسب رضایت شهروندان خواهیم رفت.

سنجری با بیان اینکه در سایه این تفاهم نامه شهرداری تا سقف ۱۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی را آغاز کرده است گفت: به طور حتم توسعه شهر جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت.

دیگر عضو شورای شهر جدید هشتگرد نیز با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت شهر جدید به جایگاه اصلی خود گفت: به زعم کارشناسان شهر جدید هشتگرد با توجه به میزان اختلاف ارتفاع از سطح دریا شهر اکسیژن است ومناسب برای زندگی است.

محمود پایکاری افزود: با حضور مدیران جدید در شرکت عمران شهر جدید امید ما برای توسعه این شهر دو چندان شده است وامیدوارم در نهایت شهروندان از فضایی بهتر و خدماتی مناسب تر برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.