زاهدان- جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد/ ۷۳ زندانی چشم انتظار آزادی اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمدی با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، رئیس کل دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ، امامان جمعه اهل تشیع و تسنن ، مسئولین سیستان و بلوچستان و خیرین برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با قدردانی از ستاد دیه سیستان و بلوچستان و خیرین اظهار داشت: صدا و خواسته زندانیان به جایی نمی رسد و ستاد دیه استان به خوبی توانسته با برگزاری این گونه جشن ها به وظیفه خود عمل کند.

وی از دستگاه های قضایی و مسئولین زندان ها برای حفظ عزت و کرامت انسان ها قدردانی کرد و افزود: برگزاری جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نشانی از جوانمردی و محبت است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه صدقه دادن سنت بزرگ الهی و نبوی ست که خداوند به مومنین برای پرداخت آن دستور داده است خاطرنشان کرد: صدقه همانند جوی آبی که نفس و جان انسان را پاکیزه میکند ، می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی افزود : برگزاری جشن گلریزان امروز اقدامی بسیار بزرگ است که رضایت خداوند را در پی دارد.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ کمکهای خیرین به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید و به زندانیان تقدیم شده است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۱۵۲ نفر از زندانیان بدهکار جرائم غیرعمد ( ۱۵۰ نفر مرد و ۲ نفر زن ) آزاد شده اند که شامل ۲۳ بدهکار دیه ، ۴۶ بدهکار مالی ، ۸۳ مهریه و نفقه می باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۳ نفر در زندان های استان به دلیل جرائم غیرعمد با بدهی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حضور دارند که امیدواریم با کمک خیرین به زودی شاهد آزادی این افراد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.