گیلان- مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، گفت:هزار و ۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری شده توسط شورای زکات برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه می شود .

فعالیت بیش از هزار روستا در قالب شورای زکات در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از علوم پزشکی گیلان، علیرضا محمدی، در همایش سالانه زکات با قرائت بیانیه مقام معظم رهبری، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری شورای زکات استان گیلان در سال‌های اخیر فعالیت ویژه‌ای در سطح استان داشته است.

وی از تشکیل و راه‌اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان گیلان خبر داد و با تأکید بر اینکه این شورا برای نخستین بار در کشور توسط استان گیلان راه‌اندازی شده است،گفت: هزار و ۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری شده توسط شورای زکات برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه میشود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه مردم گیلان در سال گذشته هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده است ،گفت: طبق برنامه سال ۹۷ جمع‌آوری ۱۲ میلیارد تومان زکات در گیلان در دستور کار این نهاد قرار دارد که هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن برای زکات فطریه پیش‌بینی‌شده است.

محمدی افزود: سال گذشته زکات جمع‌آوری‌شده برای تأمین ۶ مورد جهیزیه نوعروسان، ۶۵۷ مورد پرداخت هزینه درمانی، ۱۷۱ مورد هزینه تحصیلی، ۱۲۲ فقره احداث مسکن، ۱۲ مورد آزادی زندانیان هزینه شد و ۲۰ هزار و ۵۸۹ نفر هم کمک ‌معیشت از دریافت کردند.

وی با اشاره به قانون زکات و مصوبه شورای زکات استان، خاطرنشان کرد: هر موُسسه خیریه و یا سازمان ذیربط برای جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان ابتدا باید مجوز دبیرخانه زکات در کمیته امداد استان و شهرستان ها را دریافت کند و مبالغ جمع‌آوری‌شده و هزینه کردها را هم باید به اطلاع این نهاد برسانند.

وی با اشاره به در پیش بودن عیدسعید فطر و جمع‌آوری زکات فطریه گفت: مردم نیکوکار گیلان می‌توانند زکات فطریه خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در سراسر استان و سطح مساجد برای کمک به نیازمندان اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.