یزد- معاون استاندار یزد گفت: طرح پرسش مهر یکی از بسترهایی است که می تواند در اندیشه ورزی دانش آموزان نقش اساسی داشته باشد چون آینده کشور به دست دانش آموزان رقم خواهد خورد.

طرح پرسش مهر می تواند دراندیشه ورزی دانش آموزان نقش اساسی داشته باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی طالبی شامگاه چهارشنبه درنشست تجلیل از برگزیدگان طرح پرسش مهر رئیس جمهور در استان اظهار داشت: ازمهمترین وظایف دانش آموزان علاوه بر فراگیری علم ودانش ساختن آینده کشوراست واین مهم به تحقق نمی پیوندد مگراینکه دانش آموزان وآینده سازان این مرزو بوم نسبت به مسائل اطراف خود حساسیت و آگاهی داشته باشند .

وی افزود: پرسش مهر یکی از مهمترین فعالیتها درحوزه آموزش و پرورش است و این طرح در بین دانش آموزان همه ساله با استقبال خوبی مواجه شده است .

طالبی تصریح کرد: در این طرح در سالهای گذشته ایده ها واندیشه های خوبی استخراج شده واگر بتوانیم ازاین ایده ها در رشد واعتلای کشورکمک بگیریم بسیارمفید و سازنده است و اگر مسئولان به این ایده  توجه نمایند جایگاه اندیشه دانش آموزان به خوبی  مشخص خواهد شد.

معاون استاندارخاطر نشان ساخت: امید است با اندیشه های پویا دانش آموزان درهمه عرصه ها شرایط بهتری را برای این آینده سازان فراهم سازیم چون ایران اسلامی با تکیه بر اندیشه های دانش آموزان می تواند آباد شود.

پرسش مهر ، یک طرح اثر گذاردرحوزه دانش آموزی است 

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز دراین مراسم گفت: طرح پرسش مهر برای اولین بار در سال ۷۶ مطرح شد و ازآن زمان به بعد این طرح ، یک طرح اثر گذاردرحوزه دانش آموزی بوده است.

عباسعلی دانائی فر اظهارداشت: دراستان این طرح با هدف ارتقاء اگاهی دانش آموزن و  تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان درسطوح مختلف اجرا شده و مهمترین دستاورد این طرح تقویت روحیه پرسشگری ومشارکت  بین دانش آموزان است.

وی افزود: در طرح پرسش مهر مهمترین مسائل حوزه تعلیم و تربیت و چالش های این عرصه  توسط رئیس جمهور بیان می شود و دانش آموزان و فرهنگیان درقالب فعالیتهای فرهنگی وهنری به این پرسش پاسخ می دهند.

دانائی فرخاطر نشان ساخت: طرح پرسش مهرمی تواند دستاوردهای مهمی هم در زمینه مسائل فردی و اجتماعی به دنبال داشته باشد واین طرح می تواند ضمن پاسخ به روحیه پرسشگری در دانش آموزان که آینده سازان این کشورهستند در زندگی فردی و اجتماعی این قشر مهم جامعه موثر باشد.

دانائی فر تصریح کرد : انسانها همیشه به دنبال کشف حقایق هستند و روحیه پرسیدن و پرسش گری همیشه درفطرت انسان وجود داشته و پرسش مهردرواقع پاسخ دادن به همین روحیه است، اگراین پرسش به خوبی توسط جامعه هدف درسطح فردی واجتماعی پاسخ داده شود رفع چالش ها ، رشد وتوسعه متوازن جامعه را به همراه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه دراستان بیش از۱۲۱هزار نفر درهیجدهمین فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کردند گفت: از این تعداد بیش از ۶۶هزار دانش آموزان استان ،۶هزارنفر فرهنگیان و بیش از ۴۸هزار نفر از والدین دانش آموزان در این طرح مشارکت داشتند .

وی افزود: این دوره طرح پرسش مهردر۱۰رشته شعر، نقاشی، نمایش نامه نویسی ، داستان کوتاه،عکاسی ، طراحی پوستر برگزارشد که ۸۸نفردربخش فرهنگیان و ۱۰۴نفر دربخش دانش آموزی حائزرتبه های برتر شدند و در این بین ۴دانش آموز و یک نفر از والدین دانش آموزان حائز رتبه برتر مرحله ملی طرح پرسش مهر شدند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان  تصریح کرد:مرحله نهائی این طرح ۱۴تیرماه با حضور رئیس جمهوردرتهران برگزارمی شود وازبرگزیدگان نهائی تجلیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.