۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 603388

همدان - معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از اجرای طرح ماد در ۳۰ مدارس استان خبر داد.

اجرای طرح ماد در مدارس همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان همدان، امیر کوکائیان، معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان به اجرای طرح ماد توسط بهزیستی در ۳۰ مدارس استان اشاره کرد و افزود: تاکنون طرح ماد برای یک‌هزار و ۴۵۰ نفر از دانش آموزان پایه هشتم اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ماد در ۵۰ درصد از مدارس دخترانه و ۵۰ درصد از مدارس پسرانه انجام می شود،خاطر نشان کرد:این طرح  با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی استان در دو شهرستان به عنوان پایلوت طرح در حال اجراست تا میزان توانمندی دانش‌آموزان در کار گروهی مورد سنجش قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان ادامه داد: در اجرای طرح ماد یک کارشناس و ۶ تسهیل گر استانی درگیر انجام طرح در مدارس همدان و کبودراهنگ هستند که تاکنون این طرح برای یک هزار و ۴۵۰ نفر از دانش آموزان اجرا شده است.

کوکائیان خاطرنشان کرد: در این طرح از خود دانش‌آموزان خواسته می‌شود مشکلات خودشان را در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد ردیابی و شناسایی  قرار دهند تا با مشارکت یکدیگر برای حل مشکل خود چاره‌اندیشی کنند.

وی با تأکید به نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان در همدان اظهار کرد: بهزیستی فقط معتادانی با رنج سنی ۱۸ تا ۶۰ سال را در کمپ‌های خود پذیرش می‌کند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان به وظایف بهزیستی در راستای ساماندهی دانش‌آموزان معتاد اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموزان پس از شناسایی در سیستم آموزش و پرورش باید در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی سم‌ زدایی شوند و پس از غربالگری در این مکان، به آغوش خانواده بازگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.