اصفهان- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه فرهنگی ۶ درصد بودجه شهرداری اصفهان را شامل می‌شود، گفت: حدود ۱۷۲ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان با توجه به رویکردها و اولویت‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر و توازن خدمات در ۱۹۹ محله مناطق ۱۵ گانه، به بودجه فرهنگی تخصیص یافته است.

اختصاص ۱۷۲ میلیارد تومان برای بودجه فرهنگی شهر اصفهان

فریده روشن در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اصفهان، تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی شورا برای بودجه ریزی مناسب ابتدا اولویت های کمیسیون را مشخص کردیم و پس از آن میزان برخورداری فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان  تعیین شد تا بر اساس آن بودجه ۹۷ مشخص و برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه فرهنگی اجتماعی مناطق بر  اساس زیرساخت هایی همچون مراکز علمی، فرهنگی، هنری، مراکز خرید، ساختمان های تجاری و اداری تعیین می شود، گفت: مناطق شهرداری اصفهان در حال حاضر به ۳ دسته مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و مناطق نابرخوردار تقسیم بندی شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: به منظور توازن مباحث فرهنگی مناطق، در مناطق کمتر برخوردار فرهنگسراها، مراکز فرهنگی، کتابخانه ها و سالن های مطالعه ای دایر شده، اما رونق کافی را ندارند زیرا جمعیت اجتماعی که باید در آنها رشد کرده باشد، نبوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین نیاز به فرهنگسراها در مناطق ۱۴ و ۷  و اماکن ورزشی در مناطق ۱۱، ۹ و ۲ شهرداری اصفهان شناسایی شده است، گفت: برای مراکز فرهنگی بانوان، رییس اداره تفریحی را مدیر بانو انتصاب کردیم تا نیازها و دغدغه های بانوان بهتر درک و برنامه های خوبی برای باغ های بانوان در نظر گرفته شود.

روشن تصریح کرد: در حال حاضر شرایط برخی از باغ های بانوان مناسب نیست، صرفاَ یک باغ است، مکان پوشیده شده ای فاقد امکانات در شأن بانوان است، از این رو امسال یک باغ اختصاص پردیس بانوان در سپاهانشهر احداث می شود و بیشتر به دغدغه های بانوان می پردازیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه آیا برای کمک به مساجد شهر برنامه ای دارید، گفت: مبلغ ۵ میلیارد تومان بودجه برای مساجد و مراکز فرهنگی مناطقی که نیاز به این بودجه ها دارند، در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت های موجود مراکز فرهنگی شهر اصفهان، گفت: در حال حاضر مراکز فرهنگی ساخته شده به صورت ۱۰۰ درصد استفاده نمی شود، گاهی دیده شده حتی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت آنها استفاده می شود، از این رو باید به دنبال برنامه و محتوا برای مراکز فرهنگی باشیم تا توسعه فرهنگی به خوبی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.