رئیس جمهور سوریه با اشاره به لزوم خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور تأکید کرد که در صورت شکست مذاکره با کُردهای تحت حمایت آمریکا، مناطق تحت تسلط آنان را به زور آزاد خواهند کرد.

نیروهای آمریکا در هر صورت باید از سوریه خارج شوند/مناطق تحت تسلط «نیروهای دموکراتیک» را آزاد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین،بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که نیروهای آمریکایی در هر صورت از خاک سوریه خارج خواهند شد.

اسد در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشا تودی» که شامگاه گذشته بخش کوتاهی از آن پخش شد، تصریح کرد که با هر پیشروی ارتش سوریه دشمنان این کشور در غرب و آمریکا در تلاشند که کاری کنند تا جنگ دیرتر به پایان برسد.

وی افزود: «پس از آزادسازی حلب، دیرالزور، حمص و دمشق، دیگر واشنگتن برگه‌های خود را که مهمترینش [گروه تروریستی جبهه] النصره بود، از دست داده است».

رئیس جمهور سوریه در ادامه اظهار داشت، پس از اینکه مشخص شد النصره بخشی از گروه تروریستی القاعده است، واشنگتن در پی برگه ای بود که در واقع این برگه همان گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» است.

وی در خصوص نیروهای دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و عناصر اصلی آن کُرد هستند، گفت: «در برخورد با نیروهای دموکراتیک دو گزینه وجود دارد: نخست از طریق مذاکره و دوم استفاده از زور... در صورت شکست مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادسازی مناطقی که در تسلط آنان قرار دارد، از زور استفاده خواهیم کرد».

اسد با تأکید بر آزادسازی قطعی مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک چه آمریکاییها باشند چه نباشند، خاطر نشان کرد که «آمریکاییها باید کشور ما را ترک کنند و از رفتاری که در عراق با  آنان شد باید درس بگیرند... عراق استثنا نیست. سوریه نیز همینطور. ملتهای ما در این منطقه دیگر حضور بیگانگان را قبول نمی‌کنند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.