کرج - رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سامانه بهزیستی وضعیت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار معلول به ثبت رسیده است، گفت: وضعیت ۷۰۰ هزار معلول در کشور خوب نیست که توانمندسازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

توانمندسازی ۷۰۰ هزار معلول در دستور کار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه در هر حکومتی به دلیل عدم برخورداری از فرصت های نابرابر عده ای با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، گفت: این افراد نیازمند به حمایت های همه جانبه و سفیران مهربانی هستند.

وی افزود: بایستی برای این افراد شرایطی را ایجاد کرد تا به زندگی و جامعه باز گردند.

 محسنی بندپی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان  یک نهاد فعال با اندیشه های امام (ره) و خون شهدا شکل گرفته است، گفت: عمده‌ترین وظیفه بهزیستی توجه به افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست، معلولان، زنان بد سرپرست و سرپرست خانوارو برخی که به دلایل مختلف دچار اعتیاد شده و متجاهر هستند می باشد.

وی افزود: سازمان بهزیستی برای خدمات‌دهی به جامعه هدف خدمات اثربخشی را فراهم کرده وارائه داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این سازمان سه هدف راهبردی را برای خدمات‌رسانی به مردم داشته است، گفت: پیشگیری از بروز معلولیت ها وکاهش آسیب‌های اجتماعی با پوشش بالای ۹۵درصد، غربالگری تنبلی چشم، پوشش ۸۵ درصدی شنوایی و آموزش های قبل از ازدواج ازجمله این راهبردها است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد بایستی در سازمان بهزیستی نهادینه شود، گفت: اهداف بهزیستی از طریق کمک های مردمی و با رفع مشکلات اجتماعی به ثمر می رسد.

 رئیس سازمان بهزیستی، به ارزیابی عملکرد  سال گذشته  ادارات کل بهزیستی در کشور اشاره کرد و گفت: ۲۴ اداره کل بهزیستی در کشور موفق به کسب رتبه‌های نخست کشوری در بسیاری از حوزه‌ها شده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان البرز ازجمله ادارات موفق در سطح کشور است، گفت: البرز با آمار بالای حاشیه‌نشینی  و مهاجر پذیر بودن  توانسته اقدامات موثری رادر کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.