شهرکرد-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه تا کنون رسته های شغلی بخوبی شناسایی نشده اند و برخی از رسته ها در رسته اشتغال فراگیر معرفی نشده اند که باید این رسته های شغلی شناسایی و به بانک ها معرفی شوند.

 لزوم توجه به شناسایی رسته های شغلی در اشتغال فراگیر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سید حفیظ الله فاضلی روز پنجشنبه در شورای تخصصی اشتغال گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم استان چهارمحال و بختیاری است که به بانک های عامل ابلاغ و تاکنون  ۱۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون آن توسط بانک ها تخصیص داده شده است یعنی حدود ۵/۴۸ درصد از تعهدات بانک ها صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به میزان تخصیصی بانک ها در تسهیلات مشاغل خانگی گفت: بانک صادرات تا کنون ۲۵ درصد، بانک ملت ۵۰ درصد و بانک ملی ۱۰۰ درصد تخصیص تسهیلات صورت گرفته است.

فاضلی در ادامه با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی افزود: ۱۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به استان ما تخصیص شده که در مجموع ۲۶۲ طرح تایید و به بانک ها معرفی شده است و همچنین ۳۸۴ طرح در کمیته فنی مورد بررسی قرار دارند که در مجموع این طرح ها زمینه اشتغال یک هزار و ۸۲۰ نفر را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: در مجموع پرداختی بانک ها در حوزه اشتغال روستایی ۶۹ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: در زمینه طرح های صنعتی و صنفی تا کنون ۱۸ طرح به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال معرفی شده و در کمیته فنی به تصویب رسیده است، همچنین ۱۹۰ طرح خود اشتغالی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در زمینه صنایع دستی و فرش معرفی شده است.

وی در خصوص طرح های اشتغال فراگیر گفت: ۴۰۳ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که زمینه اشتغال یک هزار و ۲۷۷ نفر را فراهم می کند.

فاضلی با اشاره به طرح های ارسال شده به بانک های عامل برای اشتغال فراگیر افزود: در مجموع ۶۲ طرح با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: تا کنون ۸۰۱ نفر در سامانه کارا ثبت نامه کرده اند که ۶۲ طرح در کمیته فنی تصویب و به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه تا کنون رسته های شغلی بخوبی شناسایی نشده اند و برخی از رسته ها در رسته اشتغال فراگیر معرفی نشده اند که باید این رسته های شغلی شناسایی و به بانک ها معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.