کرج - استاندار البرز با بیان اینکه شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد، با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر، هنرمندان چیره دستی را در خود جای داده است گفت: تقویت زیرساخت های فرهنگی استان کمک ها و مساعدت دولت تدبیر و امید را می طلبد.

تقویت زیرساخت های فرهنگی شهرستان های البرز یاری دولت را می طلبد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی بعداز ظهر امروز پنج شنبه در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد، اظهار کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد قدردانی می کنیم که در سفری استانی و با رویکرد سرکشی از شهرستان های  استان  امروز پنج شنبه و شنبه آتی مهمان البرز است.

وی افزود: طالقان رجال و مشاهیر بنام و شاخصی همچون مرحوم آیت الله طالقانی، مرحوم شیخ مرتضی دیزانی و تیمسار فلاحی را در دل خود جای داده که در کمتر منطقه ایران چنین بزرگانی وجود دارد.

استاندار البرز با اشاره به پهنه کویری اشتهارد که دیار مرحوم آیت اله تقوی و مرحوم محمد محمدی اشتهاردی است افزود: از نظرآباد که  خطه کار و تلاش و زادگاه بزرگانی همچون مرحوم آیت اله نجم آبادی و سرزمین پربرکت ساوجبلاغ موطن مرحوم آیت اله محمد تقی برغانی، همه و همه حکایت از صفای باطن مردمان و پاکی سرزمینی است که نیکان و خوبان روزگاران را در خود پرورانده و جای داده است.

وی در ادامه گفت:  ساوجبلاغ و طالقان  بدون تردید باید پایتخت خوشنویسی ایران اعلام کرد.

نجفی افزود: استان البرز به خود می بالد که در پهنه فرهنگ و هنرش، ستارگانی همچون سید حسن و سید حسین میرخانی تالیانی را پرورش داده است.

استاندار البرز طراوت طبیعت منطقه ساوجبلاغ را جلوه ای از صفای باطن مردمان این منطقه دانست و گفت:  سرزمینی با قدمت قریب به ۹ هزار سال، حکایت از اصالت مردمانش دارد.

ان مسئول با اشاره به وجود محوطه ازبکیدر نظرآباد به عنوان المان تاریخی استان البرز، خاطرنشان کرد:  انتقال آثار باستانی روستای خوروین از بلژیک به موزه ایران باستان گواه این مطلب است که باید در البرز سرفراز یک موزه مناسب داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه رشد چشمگیر انجمن های ادبی و هنری در ساوجبلاغ نشان دهنده پتانسیل حوزه فرهنگی این شهرستان است، گفت: وجود تعداد فراوان کانونهای عترت و قرآن در ساوجبلاغ عمق پوشش مذهبی مردمان این منطقه را نشان می دهد.

نماینده عالی دولت در استان البرز وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی فضا و فرصت مناسبی برای هنرمندان رشته های مختلف دانست وافزود: شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و اشتهارد، با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر، هنرمندان چیره دستی دارد که علیرغم تحمل محنتها، دست از تلاش برنداشتند و با عزمی راسخ و توانی قابل ستایش، موجب شکل گیری گنجینه ای ارزشمند در پهنه فرهنگ و هنر استان البرز شده اند.

نجفی افرود: وجود بزرگترین شهرک سینمائی خاورمیانه در شهر ساوجبلاغ، می تواند این منطقه را به یکی از قطب های صنعت فیلمسازی کشور و منطقه تبدیل کند.

استاندار البرز با بیان  اینکه در بخش های گردشگری و صنعتی  استان استفاده از سرمایه گذاران خارجی در دستور کار است، گفت: تقویت زیر ساخت های فرهنگی  کمک ها و مساعدت دولت تدبیر و امید را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.