ساوجبلاغ - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری های لازم برای احداث شهرک سینمایی استان البرز در نظرآباد خبرداد وگفت: ۳۰ هزار نفر از فعالان فرهنگ وهنر کشور از بیمه برخوردار شده اند.

شهرک سینمایی در البرز احداث می شود/بهره مندی ۳۰ هزار هنرمند از بیمه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدعباس صالحی عصر امروز پنج شنبه در نشستی که با اصحاب رسانه، فرهنگ و رسانه شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد در فرهنگسرای امام علی(ع) ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: این سه منطقه دارای ویژگی برجسته فرهنگی و تاریخی است چراکه امام زادگان زیادی در این شهرستان‌ها وجود دارد.

وی افزود:  وجود  شخصیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری در این مناطق برای ایران و جهان اسلام نشان از تمدن بزرگ در بین جوانان این خطه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد  عدالت فرهنگی را از اولویت ها و سیاست‌های اصلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: کل ایران، تهران نیست در حالی که خیلی از شهرستان‌ها واستان های کشور دارای فرهنگ بسیار غنی هستند.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر  فاصله فرهنگی بین تهران و شهرستان‌ها کم شده است، گفت: فرهنگ در شهرستان های دیگر غنی تر از پایتخت است و مساوات بایستی در سراسر کشور رعایت شود.

صالحی با اشاره به اینکه  بودجه سرانه کشور بسیار کم  است، گفت: از اعتبارات سال جاری بودجه معاونت های وزارت ارشاد باید به استان‌ها اختصاص یابد و سهم فرهنگ بایستی به سمت استان‌ها برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه تفاهم نامه‌هایی با استان‌های کشور منعقد می‌گردد تا امکانات  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خارج از پایتخت نیز برود، خاطرنشان کرد: باید به مسائل فرهنگی استان البرز توجه ویژه شود و با همکاری متقابل امکانات فرهنگی در البرز گسترش یابد.

وی افزود: شهرهایی که ازلحاظ  کانون فرهنگی، سالن سینما و تئاتر، مساجد و فضای فرهنگی و هنری دچار کمبود هستند به نوعی دچار فقر توسعه‌ای هستند.

صالحی با اشاره به اینکه شهری که فقر فرهنگی داشته باشد در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است گفت:  رویکرد توسعه فرهنگی در شهرها بایدجدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی  به میدان برای کمک به دولت در موضوع فرهنگی در اولویت باشد، افزود:  هم اکنون با کمک بخش خصوصی چندین سینما در این استان وسطح کشور احداث شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنوارهای ملی یا استانی در شهرستان‌ها را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز برشمرد و گفت: این رویدادها برای شناخت استعدادها و خلاقیت در شهرستان‌های البرز کمک بسیاری خواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه فرهنگسرای نظرآباد با انتقال اداره ارشاد به مکان جدید در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، گفت: شهرک سینمایی استان البرز  در نظرآباد احداث می شود و می تواند بستر مناسبی برای رشد هنرمندان این منطقه باشد.

این مسئول  افزود:  ۴۰ مصوبه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است تا خدمات وزارت ارشاد به مدیریت هوشمند تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اعلام اینکه فاصله زمان استعلام مجوزهای هنری و فرهنگ و رسانه در کشور کاهش می‌یابد، افزود: این کار از طریق سامانه "پنجره خدمات" رقم خواهد خورد.

وی در پایان از بیمه شدن ۳۰ هزار نفر ازفعالان فرهنگ و هنر کشور خبر داد و افزود: ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر البرز نیز بیمه می شوند، و امیدواریم این رقم تا سال آینده به ۱۲۰۰ نفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.