ساری- مدیرعامل مهدیه ساری از حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در مراسم شب های قدر در این مهدیه خبر داد.

حضور بیش از ۱۰ هزارنفر در مهدیه ساری در شب های قدر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بخشی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار بسته در شب های احیا در مهدیه ساری میان دوستداران اهل بیت توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ خادم افتخاری در شب های قدر ما را در برگزاری مراسم یاری  می کنند، توضیح داد: امنیت مراسم لیالی قدر با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی و انتقال خون برقرار می شود.

مدیرعامل مهدیه ساری به نصب ۴ نمایشگر ۱۲ متری ال ای دی برای پوشش بهتر مراسم شب های قدر اشاره کرد و علت حضور پُررنگ مردم در این مهدیه را معنویت موجود در مراسم، نظم انضباط در برگزاری و حضور جوانان دانست.

بخشی یادآور شد: در مراسم های برگزار شده در مهدیه ساری، فرم نظرسنجی متناسب با برنامه توزیع و از پیشنهادات مردم شرکت کننده بهره می  بریم.

وی در پاسخ به سول قدس آنلاین در رابطه با گسترش فضای فیزیکی مهدیه خاطرنشان کرد: درصدد خرید زمین های اطراف مهدیه بودیم که این امر میسر نشد و درنتیجه به این جمع بندی رسیدیم که فضای موجود بازسازی شود.

مهدیه ساری، مسجد طراز مازندران

همچنین حجت الاسلام هاشمی عضو هیئت مدیره مهدیه ساری با اعلام اینکه این مهدیه دومین پایگاه مهدویت در کشور شناخته شده است، گفت: قرارگاه خاتم الاوصیاء با بررسی برنامه های مهدیه ساری طی ۵ سال، این مهدیه را به عنوان مسجد طراز انتخاب کرده است.

وی توضیح داد: مهدیه ساری بعنوان اولین مسجد طراز در مازندران بوده و مساجد طراز نیز بعنوان نمونه معرفی می شوند تا سایر مساجد از برنامه های اجرا شده، الگو بگیرند.

حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: بنا بر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مهدیه ساری در رابطه با اجرای کمی و کیفی برنامه ها رتبه اول را در استان مازندران داراست.

طرح اشتغال جوانان اجرایی شد

عضو دیگر هیئت مدیره مهدیه ساری از اجرای طرح ارتقا توانمندی های جوانان خبر داد و گفت: برای اشتغال جوانان مسجد، طرح مذکور را با همکاری فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی اجرایی کردیم.

امینی با اعلام اینکه در این راستا، بازار سنجی، طراحی، تامین مواد اولیه و تولید را بعنوان یک زنجیره دنبال کردیم، افزود: با ایجاد مشاغل خانگی تلاش داریم تا اشتغال جوانان را به سرانجام برسانیم.

وی مهمترین ویژگی این طرح را زنجیره ای بودن آن دانست و تاکید کرد: در مرحله اول آموزش افراد و زمینه فعالیت شان صورت پذیرفت و در آینده ای نزدیک، نتایج طرح را اعلام می کنیم.

عضو هیئت مدیره مهدیه ساری از برگزاری همایش فعالان قرآنی مازندران بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد: یادواره ۱۹ شهید محله در سالهای گذشته برگزار و امسال نیز برگزار خواهد شد.

امینی از فعالیت تیم فضای مجازی در مهدیه ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: با حضور جوانان فعال در این عرصه، شبکه کامل اطلاع رسانی مهدیه دایر گردید.

مجمع خیرین مهدیه ساری تشکیل شد

سفیدگر عضو دیگر هیئت مدیره مهدیه ساری از برگزاری همایش های پیاده روی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کلاس های تابستانی با محوریت علمی و هنری خبر داد و گفت: محوریت برنامه های مهدیه، ورود خانواده ها بوده و در این راستا کلاس های فرزند پروری و خانواده مهدوی نیز برگزار می شود.

وی به راه اندازی کارگاه قرآن با حضور کارشناسان این حوزه و کارگاه تولید محتوا اشاره و یادآور شد: مستند یاران در رابطه با شهدای منطقه تولید گردید و درصدد تولید مستندی برای واقف مهدیه، مرحومه رقیه فروتن هستیم.

عضوهیئت مدیره مهدیه ساری به تهیه کلیپ های کوتاه یک دقیقه ای اشاره کرد و افزود: نمایش خیایانی نیز با مِتُد های روز نیز در مناسب ها برگزار می شود.

سفیدگر از راه اندازی مجمع خیرین مهدیه ساری خبر داد و اضافه کرد: در این راستا یکهزار دفترچه نیکوکاری میان مردم توزیع گردید.

وی به نشست ماهانه خادمیان مهدیه اشاره کرد و افزود: جلسات خانگی قرآن را در ۱۰ نقطه مختلف ساری برگزار می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.