مراسم رونمایی از مجموعه اسکناس و سکه‌های اهدایی بانک مرکزی به موزه آستان قدس رضوی با حضور مقامات و مدیران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی برگزار شد.

رونمایی از مجموعه اسکناس و سکه‌های اهدایی بانک مرکزی به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش قدس انلاین در این مراسم مجموعه اهدایی بانک مرکزی که به سفارش ولی‌ الله سیف؛ رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جمع‌ آوری شده است به موزه مسکوکات آستان قدس رضوی اهدا شد.

این مجموعه، حاوی سکه‌ ها و اسکناس‌ های رایج ایران از اوایل سده ۱۳۰۰ هجری شمسی تا کنون است که در کنار آن، سکه‌ های ضرب شده به مناسبت‌ های مختلف و اعیاد ملی و مذهبی نیز به چشم می‌خورد.

همچنین ایران چک‌ هایی با ارزش کلکسیون‌ داری به شماره سریال ۸ به عنوان هدیه ویژه بانک مرکزی به ۸ نفر از خادمان حرم مطهر رضوی اهدا شد.

دبیر کل بانک مرکزی هم کتاب کره جواهرنشان را به معاون ارتباطات رسانه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

از سوی آستان قدس رضوی نیز هدایای متبرک و نفیسی به مهمانان بانک مرکزی جمهور اسلامی ایران تقدیم شد.

لوح نفیس منقش به صلوات خاصه امام رضا(ع) از جمله هدایایی بود که به رسم یادبود به عضو سابق هیئت نظارت بر چاپ اسکناس و معاون امور حقوقی بانک مرکزی تقدیم شد.

اسدالله بادامچیان؛ عضو سابق هیئت نظارت بر چاپ اسکناس، سید محمود احمدی؛ دبیر کل بانک مرکزی، نقره‌کار شیرازی؛ معاون امور حقوقی، حیدری؛ معاون نظارت، کریمی؛ مدیرکل روابط عمومی و سلیمانی رنگ آذر؛ مدیر کل تولید اسکناس بانک مرکزی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در این مراسم از مسئولان آستان قدس رضوی، مجتبی بذرافشان مقدم؛ رییس سازمان کتابخانه‌ ها موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، شالفروشان؛ رییس خزانه‌ داری، سید نظام‌ الدین موسوی؛ معاون ارتباطات و رسانه و توکلی؛ مدیر امور خدمه نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.