قدس آنلاین:معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: عملکرد دستگاه ها در خصوص اجرای مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد هفته آینده بررسی می شود.

بررسی عملکرد دستگاهها در خصوص کاهش آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین؛آلودگی شدید هوای مشهد که از روز سه شنبه به دلیل وجود ریزگردها با منشا خارجی در مشهد آغاز شد مشکلات زیادی را برای شهروندان این شهر به وجود آورد و باعث شد تا کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی تشکیل جلسه داد و مصوباتی را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

تاخیر در آغاز به کار ادارات دولتی و نهادهای عمومی به جز مراکز امدادی و درمانی در روز های چهارشنبه و پنجشنبه  به دلیل شدت آلاینده ها و تعجیل در تعطیلی بانک ها در کنار لغو امتحانات مدارس از جمله این مصوبات بود.

یکی دیگر از مصوبات مهم این کارگروه طرح زوج و فرد سراسری مشهد در  روز پنجشنبه بود که که براساس آن خودروهای پلاک زوج حق تردد از ساعت هفت صبح تا هفت شب در مشهد را نداشتند.

مصوباتی که به صورت کامل توسط برخی دستگاه ها اجرا نشد و واکنش معاون دادستان خراسان رضوی را به دنبال داشت به صورتی که بخشی محبی روز چهارشنبه اعلام کرد دستگاه‌های اجرایی تخطی‌کننده از مصوبات کارگروه مقابله با آلودگی هوای مشهد به انفصال از خدمت محکوم می‌شوند.

وی گفت : امیدواریم تمامی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کمیته اضطرار عمل کنند در غیر این صورت و تخطی از اجرای این مصوبات خاطیان معرفی و برخورد قضایی با آنها صورت گرفته و مطابق ماده ۵۷۶ انفصال از خدمت خواهند شد.

  بخشی محبی نیز گفت: مقرر شده است دبیر کارگروه گزارش عملکرد اعضا را برای هفته آینده به دادستانی ارائه دهد تا اگر دستگاهی به وظایف خود به درستی عمل نکرده برخوردهای قانونی با مسئول مربوطه صورت پذیرد.

در همین رابطه دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد نیز به خبرنگار مهر گفت: در حال جمع بندی عملکرد دستگاه های اجرای در اجرای مصوبات کاهش آلودکی هوا هستیم و گزارش آن هفته آینده ارائه خواهد شد.

وی  در پاسخ به سوال ضعف عملکرد پلیس راهور و نبود پلس برای اعمال قانون حضور خودروهای شخصی با پلاک زوج در شهر افزود: اعمال قانون خودروهای متخلف از طریق دوربین های ترافیکی انجام شد و ملاک حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان ها نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.