عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: بنابر اظهارات مطرح و اخبار واصله، نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نظر و مصوبه مجلس شوراهای اسلامی نزدیک است.

سپنتا نیکنام نمی‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد

قاسم میرزایی نیکو در خصوص آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون شوراها و وضعیت سپنتا نیکنام، گفت: کمیته حقوقی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان در حال بررسی و تعیین تکلیف اصلاح قانون شوراهای شهر و روستا مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراها هستند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابر اظهارات مطرح و اخبار واصله، نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نظر و مصوبه مجلس شوراهای اسلامی نزدیک است لذا مصوبه مجلس را مساعد می‌دانند اما طرح این مصوبه در صحن مجمع زمان بر است.

وی افزود: در طرح مذکور تاکید شده که اصلاح قانون از نخستین دوره پنجم شوراهای شهر و روستا اجرایی شود یعنی قانون عطف به ما سبق خواهد بود.

میرزایی نیکو در ادامه یادآور شد: اما با توجه به اینکه سپنتا نیکنام به حکم دیوان عدالت اداری شش ماه از حضور در شورای شهر یزد تعلیق شد و این حکم مجدد از سوی  دیوان عدالت اداری تمدید شده است، برای حضور مجدد وی نمی‌توان کاری کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورتی که حکم تمدید نمی‌شد و ادامه پیدا نمی‌کرد، سپنتا نیکنام بعد از اعلام نهایی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانست به شورای شهر یزد بازگردد، اما فعلا وی از حضور در شورای شهر یزد محروم شده است

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.