قدس آنلاین: پویش سفره امام رضا(ع) برای ترویج فرهنگ حسنه اطعام مستضعفان و برپایی سفره های ساده افطاری در ماه مبارک رمضان راه اندازی شده است.

پویش سفره امام رضا(ع) فرصتی برای ترویج فرهنگ اطعام مستضعفان

به گزارش قدس آنلاین، معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: پویش #سفره امام پویش سفره امام رضا(ع) فرصتی برای ترویج فرهنگ اطعام مستضعفانرضا(ع) همزمان با ماه مبارک رمضان و با تاسی از سیره رضوی  راه اندازی شده است.
نظام الدین موسوی افزود: در این پویش که به منظور ترویج فرهنگ افطاری ساده و فراگیر راه اندازی شده است، مخاطبان می توانند تصاویر و ویدئوهای خود را با هشتگ سفره_ امام_ رضا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا آن ها را از طریق تمامی پیام رسان های داخلی به شناسه @sofreEmamReza یا سایت پویش به نشانی www.sofreEmamReza.ir ارسال کنند.
وی ادامه داد: در این طرح آحاد جامعه تشویق می شوند با گستراندن سفره هایی ساده در مناطق محروم، معابر عمومی، محل های کسب و کار، مساجد و حسینیه ها، وسایل نقلیه، پارک ها، و هر جایی که محل تردد عموم است، به نام امام رضا(ع) روزه داران را با غذایی ساده اطعام کرده و با انتشار تصاویر آن در درگاه های مشخص شده در شبکه های اجتماعی با ایجاد موجی فراگیر در سطح کشور، برای این امر خیر فرهنگ سازی کنند.

به گزارش صدا و سیما، در این پویش جلب رحمت خدا، تقویت مشارکت اجتماعی در زمینه دینی و مردمی، تقویت احساس شادی و نشاط فردی و جمعی و ایجاد روحیه گذشت و ایثار بین مردم جامعه از جمله آثار افطاری دادن عنوان شده است.

افطاری هایی چون نان و پنیر و سبزی و خرما، چای و دمنوش و خرما، کوکو سیب زمینی، کوکوسبزی، سالاد اولویه، شله زرد، آش رشته، آش جو، سیب زمینی، تخم مرغ آب پز، آش عدس، بادمجان، شیربرنج، شامی، فرنی و حلوا از جمله افطاری های ساده پیشنهاد شده در این پویش است.

جوایز برندگان این پویش ۸ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای ۸ نفر با یک همراه، ۸ فرصت حضور در آیین غبارروبی بارگاه مطهر رضوی، ۸۸ میهمانی بر سر سفره امام رضا(ع) و ۸۸۸ هدیه متبرک آستان قدس رضوی پیش بینی شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.