قدس آنلاین:؛استاندار خراسان رضوی گفت: همه دستگاه های دولتی برای حفظ بازارهای صادراتی به همکاری کامل با بخش خصوصی موظف هستند.

دستور استاندار خراسان رضوی برای حفظ بازارهای صادراتی

به گزارش قدس آنلاین؛ رشیدیان در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی با  تاکید بر همکاری با بخش خصوصی برای حفظ بازارهای صادراتی ساماندهی ارزی استان  با اشاره به افزایش صادرات و واردات استان  در دو ماهه اخیر افزود: از گام های جهادی و جدی و رویکرد کلی در دستگاه ای دولتی آن است که برای حفظ بازارهای صادراتی،   به حفظ تولید و اشتغال  توجه ویزه ای شود.

وی با اشاره به این بیان مقام معظم رهبری که امروز وارد جنگ اقتصادی شده ایم و اتاق فرماندهی دشمن در خزانه داری آمریکاست، گفت : برای آنان این توهم ایجاد شده  است که با فشار به این ملت و کشور می توانند خواست شان را به مردم ما تحمیل کنند حال آن که این ملت در شرایطی که هفت قطعنامه و منشور سازمان ملل را علیه خود داشت ایستاد و بدون مشکل جدی ازفصل هفتم منشور سازمان ملل هم خارج شد.

 استاندار خراسان رضوی افزود: دشمنان ما از آرامش، امنیت و حرکت رو به رشد ملت ناراحت هستند.

رشیدیان با اشاره به مباحث  ارزی اخیر گفت : پارسال استان شرایط خوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی داشت؛ امسال هم به همت بخش خصوصی باید به عنوان هدف اساسی بر  این موضوع متمرکزشویم و  برای جذب سرمایه های داخلی وخارجی تلاش کنیم.

 به گزارش صدا و سیما، وی با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولید کننده و سرمایه گذار داخلی است، افزود: در کنار توسعه سرمایه گذاری ها تامین نیاز مواد اولیه و تجهیزات ضروری است و با توجه به این که بخشی از این نیازها در داخل تولید نمی شود باید همه بانک ها و دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند تا  هیچ واحدی برای واردات کالا و مواد اولیه که در داخل نمونه آن نیست دچار مشکل نشود.

استاندار خراسان رضوی گفت : این تعامل و همکاری از الزامات مدیریت شرایط کنونی است تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم و آسیبی به مردم و اهداف توسعه این کشور و نظام وارد نشود.

رشیدیان با اشاره به ظرفیت های گسترده کشور و استان گفت: باید با همه توان برای رونق تولید و صادرات و توسعه استان و کشور تلاش کنیم.

وی گفت: همه بخش های دولتی و خصوصی و استان ها موظف شده اند اشکال و ایرادها را جمع بندی و به مرکز اعلام کنند تا متناسب با منافع و مصالح ملی و در چارچوب قوانین و مقررات، دستگاه های ذیربط آنها را اصلاح کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق هم باید مشکلات صادر کننده ها و وارد کننده ها را احصا و برای تسهیل شرایط برای آنان با همکاری بخش های مربوط اقدام  کند.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی باید برای ناامید سازی دشمنان این ملت و کشور که امروز به انواع توطئه ها و فشارها علیه این کشور و ملت و نظام متوسل شده اند، کار فشرده و همکاری گسترده ای بین بخش خصوصی، دولتی و بانک ها شکل گیرد و مدیران در هر سه بخش تعامل دلسوزانه وهمکاری نزدیکی با هم داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.