قدس انلاین : آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد عنوان کرد: مقام معظم رهبری گفتند کالای قاچاق را آتش بزنید اما مسئولان در این مورد قاطعانه برخورد نکردند در صورتی که برای کالای قاچاق برخوردی قاطعانه‌تر از این می‌خواهیم.

مسئولان با قاچاق کالا قاطعانه برخورد نمی کنند

به‌ گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در ادامه مبحث شیطان شناسی درقرآن کریم، یکی از شگردهای شیطان در وسوسه انسان را  روش‌های انحرافی دانست و اظهار کرد: شیطان در مقام اینکه مجموعه منافع و دسترنج انسان ها را در خط کفر و مسیر شیطانی خود استخدام کند روش های انحرافی را پیش پای مردم می‌گذارد.

وی با بیان اینکه باید در کارهایمان بیاندیشیم که بهره‌گیری خدا و سهم شیطان در عملمان چه اندازه است، افزود: این روش‌ها در قرآن هم در حوزه برنامه‌های مثبت و هم در حوزه برنامه‌های منفی معرفی شده‌است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید «مبذرین» برادران شیطان هستند افزود: مبذر یعنی کسی که به او بذری می‌دهیم تا کشاوزی کند و او نفهمد این بذر را در چه سرزمینی بکارد و نتیجه‌اش را نداند، عده‌ای در دنیا اینگونه کار می‌کنند، یعنی مال و قدرت و وقت و عمرشان را طوری مصرف می‌کنند که نتیجه‌اش مشخص نیست و این کار شیطان است.

علم‌الهدی با بیان اینکه عده‌ای معادل فارسی تبذیر را ریخت و پاش آورده اند ادامه داد: آن‌ها که بی‌جهت خرج می‌کنند بدون اینکه آخرش را بداند، کسانی که در یک حزب فعالیت می‌کنند و نتیجه‌اش را نمی‌دانند و در عملگی جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرند و خودشان را خرج می‌کنند تا دیگری به قدرت برسد، نتیجه این است که شیطان از همه این‌ها بهره برداری می‌کند.

 امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه هزینه‌سازی و مدیریت نکردن هزینه‌های زندگی بزرگ‌ترین فعالیت در خط شیطان است، خاطرنشان کرد: کسی که خرج خدا نشود خرج شیطان می‌شود و کسی که بهره کارهایش عاید شیطان شود عمرش چراگاه شیطان خواهد شد.

وی افزود: نام امام حسن(ع) با عنوان مظلومیت آمیخته است، مظلومیت ایشان یک تابلو از سیمای مظلومیت پدر بزرگوارشان است که اول مظلوم عالم بود.

علم‌الهدی علت مظلومیت امام حسن(ع) را نه فقط وجود ظالمان بلکه بی‌بصیرتی مردم دانست و گفت: این ملاک بی‌بصیرتی باید در مقام شناخت افراد برایمان روشن باشد؛ عده‌ای یک سوی میز می‌گویند با ولایت و رهبری هستند و در طرف دیگر میز در مقابل ولایت و رهبری قرار می‌گیرند، زمان امام حسن (ع) هم همین قضیه بود.

وی پایداری مردم را دلیل ناتوانی آمریکا در حمله نظامی عنوان کرد و یادآور شد: در این شرایط دست به انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها می‌زند در چنین موقعیتی بی‌بصیرتی مردم اولین مشکلی است که برای انقلاب پیش می‌آید.

علم‌الهدی تاکید کرد: مردم ما باید آدم‌ها و جریان‌ها را بشناسند و بفهمند آدمی که  روزی پشت رهبری بوده و امروز با رهبری زاویه پیدا کرده است با یک منافق هیچ تفاوتی ندارد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: باید در مقابله با توطئه اقتصادی آمریکا علیه خود توجه داشته باشیم که از حدود ۵ سال قبل مقام معظم رهبری نسخه را دادند که با آن در مقابل استکبار در عرصه اقتصاد بایستیم و این توطئه را هم با شکست مواجه کنیم اما متاسفانه هم مردم و هم مسئولان در اجرایش کوتاهی کردند.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی ملت ما از امتحانش به خوبی خارج نشد خاطرنشان کرد: در نسخه اقتصاد مقاومتی می‌گوییم جنس خارجی مصرف نکنید و بازارتان بازار کالای خارجی نباشد، اما می‌بینیم که بازار ما از طریق واردات، بازار محصولات خارجی شده است تا جایی که منقل خارجی آورده‌اند.

علم‌الهدی اضافه کرد: امروز در خانواده‌های شما میزان مصرف کالای خارجی چقدر پایین آمده است؟ مقام معظم رهبری گفتند کالای قاچاق را آتش بزنید اما مسئولان در این مورد قاطعانه برخورد نکردند در صورتی که برای کالای قاچاق برخوردی قاطعانه‌تر از این می‌خواهیم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر تفاوت  مقاومت با ریاضت تصریح کرد: مقام معظم رهبری مردم را به مقاومت دعوت کرده‌اند؛   یعنی مردم جریان زندگی خودشان را مدیریت کنند و جریان مصرف خود را در خط تولید داخلی قرار دهند و مسئولان هم مدیریت جهادی کنند، اگر بنا شد مردم مقاومت کنند و مسئولان و نمایندگان کارشان را درست انجام ندهند، مقاومت نیست بلکه تبدیل به ریاضت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی مدیریت است و نظام ما مثل یک نظام کفر نیست که به مردم بگوییم نخورید و نپوشید و مصرف نکنید بیان کرد: ما هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و انتقال تمام تدارکات به پشت جبهه را همین اتحادیه کامیون‌داران عهده‌دار شدند و با اینکه کامیون‌هایشان زیر توپ و خمپاره قرار می‌گرفت، مرد و مردانه ایستادند و هشت سال حمل‌ونقل دفاع مقدس را انجام دادند.

علم‌الهدی افزود: اتحادیه کامیون‌داران باید بدانند الان هم جنگ است و دشمن اقتصاد این مملکت را هدف قرار داده، شمایی که در تاریخ هشت سال دفاع مقدس صنفتان مجاهده کردند، الان زمان اعتصاب است؟ این معنای اقتصاد مقاومتی نیست.

امام جمعه مشهد خطاب به مسئولان اظهار کرد: کاری نکنید مردم کارد به استخوانشان برسد و همین مردمی که شهید دادند مقابل نظام بایستند و اعتصاب کنند، اگر بنا شد ما مردم همه مشکلات را تحمل کنیم و مسئولان هم در مدیرتشان جهاد کنند می‌توانیم مقاومت کنیم نه زمانی که مردم مثل کشورهای غربی دست به اعتصاب بزنند

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه مطالبه‌گری تاکید کرد: باید شیوه مطالبه‌گری را هم دانست که باید از خود نظام مطالبه کرد یا از مسئولان، این نظام ابزار تحقق آرمان‌های انقلاب است و نباید به اسم مطالبه با آرمان‌های نظام درافتاد.

علم الهدی با بیان اینکه دشمن به دنبال توطئه سیاسی هم هست، خاطرنشان کرد: در این مملکت خودتان نماینده‌تان را انتخاب کردید، نظام را هم خودتان را انتخاب کردید، پس مقابل چه ایستاده اید. مقابل خودتان؟ اگر بنده به عنوان یک مسئول کوتاهی کردم از من مطالبه کنید نه از نظام، نباید در این موارد گول دشمن را بخوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.