قدس انلاین : شاخص کیفیت هوای مشهد با کاهش نسبت به روزهای گذشته هم‌اکنون باعدد 130 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلودگی هوای مشهد کاهش یافت
 
 بنا بر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 12 ظهر امروز جمعه، 11 خرداد‌ماه، با عدد 143 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
مقایسه غلظت آلاینده‌ها نشان‌دهنده کاهش تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت در سطح شهر مشهد است.
بیش‌ترین بار آلودگی از ایستگاه‌های «چمن» و «سرافرازان» با شاخص 173 گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای تمامی افراد قرار دارد. هم‌چنین کم‌ترین آلودگی از ایستگاه «صدف» با شاخص 73 گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط سالم قرار دارد.
در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های «کریمی» با شاخص 169، «خیام شمالی» با شاخص 163، «سجاد» با شاخص 161، «مفتح» و «سمزقند» با شاخص 159، «ویلا» با شاخص 157، «آوینی» با شاخص 156 در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در ایستگاه‌های «رسالت» با شاخص 150، «شهر» با شاخص 144، «طرق» و «خیام جنوبی» با شاخص 139، «تقی‌آباد» با شاخص 112، «حرم مطهر» با شاخص 108 و «الهیه» با شخص 103 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس این گزارش، این شرایط هوایی باعث احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود، لذا در شرایط کنونی توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
به گزارش ایسنا، در روز‌های گذشته به دلیل ورود گردوغبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان و هرات افغانستان به کشور، آلودگی هوای مشهد به شدت افزایش پیدا کرد و در وضعیت هشدار قرار گرفت. شرایطی که باعث تأخیر دو ساعته در آغاز به کار ادارات در دو روز گذشته و هم‌چنین اجرای طرح زوج و فرد از دَر منازل در روز پنج‌شنبه، 10 خردادماه، شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.