قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: در دو ماه اخیر با توجه به سیاست‌های ارزی دولت نه تنها واردات و صادرات ما کاهش پیدا نکرده است بلکه شاهد افزایش در این زمینه ها بوده‌ایم.

وعده استاندار خراسان رضوی برای تامین ارز 4200 تومانی  واردات
 
علیرضا رشیدیان، امروز در بازدید از شرکت صنایع پخت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این واحد علاوه بر اینکه یک واحد تولیدی بوده، یک واحد فعال تحقیقاتی نیز است که با دانشگاه‌ها در زمینه تحقیقاتی همکاری می‌کند که نتیجه این امر، صادرات ماشین آلاتی است که در زمینه تولید و پخت نان کار می‌کنند، به داخل کشور و سایر نقاط دنیا شده است.
وی در خصوص مصوبات دولت عنوان کرد: در واقع در دستگاه‌های دولتی و اداره‌ها تاکید شده که از محصولات داخلی استفاده کنند. همچنین مصارف محصولات خارجی در این دستگاه ها نباید وجود داشته باشد. از این رو، سیاست های حمایتی دولت به صورت اعطای تسهیلات و حمایت از واحدهایی است که تولیدات داخلی استفاده ‌می‌کنند. در نتیجه تسهیلات و امکانات در اختیار این دسته از واحدها قرار می‌گیرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: امیدوارم در سال جاری و رویکردی که در دستگاه‌های اجرایی بوده، در راستای خرید و بهره‌گیری از محصولات و تولیدات واحدهای داخلی، اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی برای توسعه و ارتقای کیفیت تولیدات آنها تدابیری صورت گیرد، همچنین در خصوص بهره‌وری ماشین آلات این واحدهای تولیدی که منجر به کاهش هزینه‌های تمام شده تولید می‌شود، عملی شایسته انجام گیرد تا بتوانیم قدرت رقابت خود را در بازارهای داخلی و خارجی حفظ کنیم.
رشیدیان در خصوص تاثیر قیمت ارز بر تولید، بیان کرد: تامین ارز 4200 تومان برای کلیه واردات و ثبت سفارش‌ها در حال انجام بوده است، همچنین در دوماه اخیر با توجه به سیاست‌های ارزی دولت نه تنها واردات و صادرات ما کاهش پیدا نکرده است بلکه شاهد افزایش در این زمینه ها بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه در صادرات و واردات مشکلی برای تامین ارز وجود ندارد، عنوان کرد: بانک‌ها در گشایش اعتبارات و ثبت سفارشات به خوبی عمل کرده است. همچنین برای برخی از موارد که برای تامین ارز آن‌ها مشکلی ایجاد شده است، در حال مکاتبه بوده که مشکلات را برطرف سازیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه روزانه 7000 بارنامه و تردد کامیون در استان داشته‌ایم، عنوان کرد: اوج مشکلات کامیون‌داران در سطح کشور در استان خراسان بیش از 4000 کامیون تردد داشته که از این جهت بایستی تقدیر و تشکر شود که برای تامین کالاهای اساسی مردم همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند اما تاثیری در قیمت ها خواهد داشت، زیرا این افزایش قیمت ها در قیمت تمام شده کالا به نوعی تاثیر دارد. 
رشیدیان ادامه داد: کامیون‌داران ما از این مساله متاثر خواهند شد اما بایستی که یک رشد منطقی با نرخ تورم در هر سال برای افزایش قیمت ها وجود داشته باشد که در برخی از سال ها این امر صورت نگرفته است. با تصمیم گیری های انجام شده، امیدواریم با بازی با سایر موارد تشکیل دهنده قیمت‌ها بتوانیم قیمت‌ها را متعادل کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.