قدس انلاین : مسئول اشتغال حرفه‌آموزی و صنایع دستی زندان‌های خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات مددجویان این است که جامعه پذیرش آن‌ها را ندارد و درخواست مدرک عدم سوء پیشینه، گواهی بر این امر است.

گواهی عدم سوء پیشینه یعنی جامعه، زندانیان را نمی‌پذیرد
 
ابوالقاسم شادپی در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: در غرفه صنایع دستی 6 نوع محصول مرتبط با قرآن عرضه شده و بیشتر فضا به محصولات زندان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: هنرمندان و هنرجویان در زندان پس از گذران تعدادی کلاس و دوره ‌اقدام به تولید محصول می‌کنند و در هر سال 6 هزار نفر آموزش نهایی می‌بینند، از 6 هزار نفری که آموزش می‌بینند 85 درصد از اداره کل فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی استان گواهینامه کسب می‌کنند.
نماینده صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان در این نمایشگاه یادآور شد: ما به دنبال آموزش زودبازده این مددجویان هستیم چراکه بخشی از مشکلات آن‌ها ناشی از مشکلات اقتصادی و عدم کسب درآمد است.
وی با بیان اینکه حدود 30 رشته صنایع دستی را در زندان آموزش می‌دهیم، افزود: مددجویان پس از گذراندن دوره‌ها در کارآگاه‌ها مشغول کار می‌شوند و این تولیدات در فروشگاه‌هایی در سطح شهر توسط کسانی که قبلا در زندان بودند و آزاد شدند یا به نوعی با زندان در ارتباطند به فروش می‌رسد.
شادپی درباره محل فروش این آثار گفت: فروشگاه‌های‌ این محصولات در کوهسنگی، میدان تربیت و در قسمت‌های مختلف شهر به صورت فصلی در مکان‌هایی اجاره و یا با مشارکت سازمان های و نهادهای شهری و استانی برپا می‌شود.
وی بیان کرد: برخی محصولات مانند تسبیح ساخت زندان که با کیفیت متفاوتی ساخته می‌شود مورد استقبال قرار می‌گیرد و حتی برخی محصولات مانند فرش، گلیم، کنده‌کاری‌های روی عصا با واسطه به خارج از کشور صادر می‌شوند.
مسئول اشتغال حرفه‌آموزی و صنایع دستی زندان‌های خراسان رضوی درباره چالش‌های بنیاد تعاون زندانیان گفت: یکی مشکلاتی ما دیدگاه مردم نسبت به زندانیان است و در واقع هدف از مشارکت در این نمایشگاه‌ها تغییر این دیدگاه است، هر کسی که در زندان است به نوعی دچار اشتباه شده است و باید تلاش کرد تا فرد مددجو بازگشت به زندان نداشته باشد‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.