قدس انلاین : معضل بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعلی جوانان خصوصا در مشهد است و انتظار ما از نمایندگان این است که در مجلس به عنوان نهاد قانونگذار در این باره تدبیری بیاندیشند.

آقای نماینده! بیکاری و گرانی را دریابید/ یک نماینده باید به دنبال منافع مردم باشد نه افراد خاص
به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس در حالی سومین سال از مجلس دهم شروع و انتخابات هیأت رئیسه آن نیز انجام شد که مردمی که در هفتم اسفند سال 1394 به پای صندوق‌های رای رفتند و بر اساس سخنان کاندیدها و بررسی ویژگی‌های دیگر آنها نماینده‌های خودشان را انتخاب کرده بودند، اکنون توقع دارند نمایندگان پس از دو سال از مجلس دهم،  دست از حرف و شعار بردارند و در پی ارائه راهکار برای کاهش مشکلات جامعه باشند، زیرا از مجلس به عنوان نهادی که به فرموده رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در راس امور است و برای دخالت در امور مملکت و شرکت در سیاست‌گذاری‌های کلان از قدرت خاص و متمایزی  برخوردار است، انتظار کارآیی و تلاش بیشتری دارند، کارآیی که از نگاه مردم در طی این دوسال کمتر محقق شده است و بیشتر وقت مجلس صرف تنش‌های سیاسی و اختلافات درونی شده است تا رفع مشکلات اساسی مردم. 

بیکاری چالش اساسی جوانان

یکی از جوانان شهر مشهد در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: معضل بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعلی جوانان خصوصا در مشهد است و انتظار ما از نمایندگان این است که در مجلس به عنوان نهاد قانونگذار در این باره تدبیری بیاندیشند.

کاظم جعفری در ادامه می‌افزاید: چرا مشهد با این همه زائر جوانانش بیکار هستند؟! با برطرف شدن این معضل بسیاری از مشکلات اجتماعی، ناهنجاری‌ها و نارسایی‌های احتمالی همچون طلاق و اعتیاد، درگیری‌ها و اختلافات درون خانوادگی و برون خانوادگی به حداقل می‌رسد.

دیدار با نمایندگان به مثابه هفت خوان رستم

شهروند دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار می‌کند: امروز دیدار حضوری با نمایندگان به هفت خوان رستمی تبدیل شده است و به ندرت و با رابطه می‌توان با آنها از نزدیک صحبت و ملاقات کرد.

علی صالحی ادامه می‌دهد: همین نمایندگانی که هنگام انتخابات به هر ابزاری متوسل می‌شوند تا رای مردم را بدست آورند و مردم ساعت‌ها پای سخنرانی‌های آنها می‌نشینند، برای ملاقات با آنها در مجلس شورای اسلامی و یا دفترهای به اصطلاح ملاقات مردمیشان باید ساعت‌ها در سالن ملاقات به انتظار نشست تا شاید بتوان چند دقیقه‌ای با آنها صحبت کرد.

وی ادامه می‌دهد: از طرفی همین نمایندگانی که در زمان انتخابات انواع و اقسام وعده‌ها را می‌دهند پس از نشستن بر صندلی مجلس اعلام می‌کنند که وظیفه یک نماینده قانونگذاری است و در حوزه کارهای دیگر نمی‌توانند ورود پیدا کنند، اگر نمی‌توانند ورود پیدا کنند پس چرا قول بیهوده می‌دهند!   

آیا نماینده‌ها از وضعیت زندگی مردم اطلاع دارند؟

شهروند دیگری نیز بیان می‌کند: گرانی و تورم برپیکر مردم سایه سنگینی انداخته است و از درون مردم را نحیف و لاغر کرده است.

محمود موسوی می‌افزاید: مگر همین نمایندگان نمی‌توانند درباره موضوع گرانی‌ها چاره‌ای بیندیشند تا بازار اینگونه نباشد، مردم واقعا در برابر گرانی‌ها کم آورده‌اند، امروز یک سرپرست خانواده چگونه می‌تواند گوشت کیلویی شصت هزار تومان را برای خانواده‌اش خریداری کند؟!

وی با بیان این نکته که از نمایندگان خواهش می‌کنم که به مناطق حاشیه شهر هم سری بزنند تا ببینند مردم در چه وضعیتی زندگی می‌کنند ، تصریح می‌کند: کارگری که از حداقل حقوق برخوردار و مستاجر است، با این گرانی‌ها حتی شیر و هندوانه هم نمی‌تواند برای خانواده‌اش تامین کند چه رسد به موارد دیگر، یا نمایندگان این مشکلات را واقعا نمی‌بینند و یا آنقدر به مسائل سیاسی و رابطه بازی‌ها مشغول هستند که دیگر وقتی برای رصد کردن مسائل مردم پیدا نمی‌کنند.

یک نماینده باید به دنبال منافع مردم باشد نه افراد خاص

یک شهروند خانم نیز در این بین می‌گوید: ما نماینده به مجلس انتخاب کردیم که مطالبه‌گر باشد و با صدای رسا و بدون هیچ رانت و رابطه‌ای مشکلات مردم را در مجلس مطرح کند و به صورت ریشه‌ای در پی حل کردن آنها باشد نه اینکه وقت خود را در مجلس صرف چرت زدن و یا باندبازی با گروه‌های قدرت کند.

زهرا یعقوبی با بیان این نکته که نماینده‌ها باید با درد مردم آشنا باشند و با اقتدار و بر اساس منافع مردم مجلس را اداره کنند می‌افزاید: در موضوع موسسات مالی و اعتباری و پدیده، نمایندگان مردم را تنها گذاشتند و زندگی بسیاری از مردم مشهد به خاطر همین موضوع فلج شد، خانواده‌هایی را می‌شناسم که تمام پول آنها در این موسسات بلوکه شد و چهار سال است که با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته‌اند، یکی از همسایه‌های ما بیمار کلیوی بود و تنها از سود سپرده‌اش هزینه دیالیز و امرار معاش زندگی‌اش را تامین می‌کرد اما وقتی با این مسئله مواجه شد، مجبور به فروش خانه‌اش شد و با اجاره‌نشین شدن در مناطق پایین شهر، هزینه‌هایش را تامین می‌کند.

او تصریح می‌کند: نماینده ‌ای را می‌شناسم که در طول این دو سال حتی یک بار نه در مجالس عمومی و گردهمایی‌های مردمی شرکت کرده، بلکه حتی در صحنه تلویزیون نیز ظاهر نشد تا به مشکلات مردم مشهد پی برده و به بیان آنها بپردازد، به گمانم کارهای سیاسی‌اش از مردم و مشکلاتشان مهمتر است.

امیدواریم دیدگاه‌های مردم برای نمایندگان که برکرسی سبز مجلس نشسته‌اند تلنگری باشد که مردم را فراموش نکنند و برای مشکلات امروز آنها چاره‌ای بجویند و قانونی وضع کنند، چرا که این مردم، همان مردمانی هستند که روزی برای رفتن آنها به خانه ملت با شور و شوق پای صندوق‌های رای حاضر شدند و اکنون نیز بر عملکرد آنها نظارت می‌کنند و دیری نمی‌گذرد که سرنوشت انتخابات مجلس یازدهم را نیز تعیین می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.