قدس انلاین : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولید داخل در شرایط نامناسبی است، 400 واحد صنعتی نیشابور حال‌وروز خوبی ندارد و برخی کارخانه‌ها نهایت 30 تا 40 درصد از ظرفیت خود را فعال نگه‌داشته‌اند.

400 واحد صنعتی نیشابور حال‌وروز خوبی ندارند/ اختصاص 140 میلیارد تومان نتیجه سفر رئیس‌جمهور به نیشابور
 حمید گرمابی عصر امروز در جلسه شورای اداری نیشابور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: طی سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان حدود 140 تا 150 میلیارد تومان به نیشابور کمک شده است.

وی افزود: تولید داخل در شرایط نامناسبی است، 400 واحد صنعتی نیشابور حال‌وروز خوبی ندارد و برخی کارخانه‌ها نهایت 30 تا 40 درصد از ظرفیت خود را فعال نگه‌داشته‌اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برجام یک آتش‌بس بین ایران و آمریکا بود که این کشور آن را به هم زد، دولت در تلاش است که این کار را بدون دشمن اصلی یعنی آمریکا ادامه دهد.

گرمابی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با تمام محدودیت‌هایی که آمریکا ایجاد کرده است را بتوانیم با اتحاد از این توافق‌نامه به دست بیاوریم.

وی افزود: برای اتحاد باید رضایت مردم هم باشد، این روزها در جامعه حد تحمل کم شده و با کمترین تنشی، یک مشکل بزرگ ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رضایت و درک مردم برای رسیدن به اتحاد به طور حتم باید باشد تا بتوانیم از قدرت مردم برای مبارزه با آمریکا به خصوص مبارزه اقتصادی استفاده کنیم.

دشمن به دنبال از بین بردن وحدت در کشور است

 امام‌جمعه نیشابور نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که ارزش خدمت بسیار بالا است، حوادث جهانی، رشد شرارت آمریکا نسبت به ملت ما موجب شده است که ارزش خدمت چند برابر شود.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ادامه داد: هر کاری که باعث نارضایتی مردم شود خیانت بزرگ است، دشمن بر روی کوچک‌ترین نارضایتی سرمایه‌گذاری می‌کند تا آن را برای دولت و نظام به هزینه تبدیل کند.

وی تصریح کرد: توان داخلی ما به حدی است که بتوانیم از مشکلات به وجود آمده در کشور خارج شویم، دشمن نیز تلاش می‌کند با مطرح کردن موضوعات درجه پایین، وحدت کشور را از بین ببرد.

امام‌جمعه نیشابور با بیان این مطلب که وحدت یک امر اعتقادی و استراتژیک است بیان داشت: وحدت بر امامت و ولایت ملاک و هدف ما است.

جذب 44 میلیارد ریال برای بهسازی و تجهیزات مدارس نیشابور

نماینده دیگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه متأسفانه بعد از 39 سال از انقلاب نتوانسته‌ایم برای رفع فقر قدمی برداریم، گفت: برای رفع فقر در مجلس تلاش می‌شود بدون تبعیض هر فردی بعد از 30 سال خدمت بازنشسته شود، چرا که باید از این افراد باتجربه و توانمند، برای رفع فقر در کشور استفاده شود.

هاجر چنارانی خاطرنشان کرد: کمبودهای شهرستان تا عمق جان انسان را خراش می‌دهد، هنوز که هنوز است هیچ‌کدام از برنامه‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نشانه‌ای از سند چشم‌انداز ندارد.

وی تأکید کرد: امسال تنها شهرستانی در کشور بودیم که توانستیم 40 میلیارد ریال برای بهسازی مدارس و چهار میلیارد ریال برای تجهیزات مدارس بودجه جذب کنیم.

چنارانی خاطرنشان کرد: زمان نقد مسئولان گذشته است، رسانه‌ها به‌جای نقد نمایندگان به سمت کمک به شهرستان بروند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فرهنگ دشمنی بین سبزوار و نیشابور باید به سمت اتحاد حرکت داد، پروژه لند فیل شهرداری با هدف استخراج انرژی از زباله اولین گام برای اتحاد این دو شهرستان است.

هدف‌گذاری ایجاد 5 هزار شغل برای سال جاری در نیشابور

فرماندار نیشابور نیز در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان خاطرنشان کرد: 230 میلیارد ریال اعتبار استانی در کنار 210 میلیارد ریال اعتبار ماده 180 برای شهرستان نیشابور در نظر گرفته‌ شده است.

سعید شیبانی افزود: اعتبارات شهرستان کاهش‌ یافته است، اما به سمت منطقی و واقعی‌تر شدن حرکت کرده است.

وی ادامه داد: 40 درصد از اعتبارات استانی و اعتبارات مرتبط با نفت حدود 80 درصد آماده پرداخت است.

شیبانی تأکید کرد: برای امسال وظیفه‌ داریم پنج هزار شغل در شهرستان ایجاد کنیم، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی اولویت‌های اصلی شهرستان در سال جاری است.

فرماندار نیشابور تصریح کرد: 130 میلیارد ریال اعتبارات توسعه روستایی باید تا تیرماه جذب شود که برای جذب این مقدار بیش از 170 میلیارد ریال طرح به استان معرفی‌ شده است.

تجهیزات آتش‌نشانی نیشابور کافی و استاندارد نیست

شهردار نیشابور نیز در پایان با اشاره به وقوع چهار حادثه انفجار تانکر حمل سوخت در مسیرهای نیشابور طی 6 ماه گذشته اظهار داشت: با توجه به محور ترانزیتی بین‌المللی نیشابور هیچ‌کدام از تجهیزات آتش‌نشانی نیشابور برای رویارویی با این‌ گونه حوادث کافی و استاندارد نیست.

علی نجفی با اشاره به حادثه انفجار تانکر سوخت در شهر نیشابور تأکید کرد: با بودجه‌های شهرداری امکان خرید تجهیزات وجود ندارد و همه دستگاه‌ها باید برای این موضوع کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.